پیامد حمله صدام به کویت؛

عراقي هايي كه به علت ترسیم غلط مرز بايد كوچ كنند

عراقي هايي كه به علت ترسیم غلط مرز بايد كوچ كنند
شنبه 26 اسفند 1391 - 15:17

ترسيم نادرست مرزي بين عراق و كويت بر اساس مصوبه سازمان ملل متحد كه پس از حمله رژيم صدام به كويت صورت گرفت، مشكلاتی جدي از جمله كوچ اجباری برای اهالي ام قصر به وجود آورده است.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبری شبكه العالم، در پی تعیین اشتباه نقاط مرزي كه سازمان ملل متحد در زمان حمله رژيم بعث عراق به كويت به تصویب رساند و امضاي توافقنامه خيمه صفوان در اوايل دهه نود قرن گذشته، بيش از دويست خانه و مزرعه در منطقه ام قصر عراق  در مرزهاي كويت قرار گرفته است.

شوراي استانداري بصره با خانواده هايي كه قرار است كويت آنها را اخراج كند، ابراز همدردي كرد و اجراي قطعنامه تقسيم مرزها با كويت را به اين شيوه ظالمانه دانست و اعلام کرد: خروج عراق از بند هفتم منشور سازمان ملل متحد، ضروري است، زیرا بر اساس این بند تحريم هايي بر عراق اعمال شده که حاكميت این کشور را نقض مي كند.
"صلاح البزوني" رئيس شوراي استانداري بصره در مصاحبه با شبكه العالم اظهار داشت: پافشاري طرف كويتي و سازمان ملل و اراده بين المللي بر خارج نكردن عراق از بند هفتم و مشروط کردن خروج از این بند به اجرای قطعنامه هاي سازمان ملل و قطعنامه هاي مربوط به كويت؛ عراق را وادار كرده است با انجام اين كار حاكميت كامل بر دارايي ها و تصميمات خود را بدست آورد؛ به همين علت عراق امروز مجبور است به این کار تن دهد؛ هرچند که اميدوار بوديم مقامات كويت ما را به انجام كاري كه نمي خواهيم مجبور نكنند.
اهالي شهر ام قصر كه خانه هاي آنها به كويت ملحق شده است، از دولت عراق خواستند راه حلي جايگزين در زمينه توافق ترسيم مرزها با كويت در پيش بگيرد تا آنها مجبور نباشند خانه هاي خود را ترك كنند.
-15-23:02

پربیننده ترین خبرها