عربستان در سراشيبي جنگ داخلي

عربستان در سراشيبي جنگ داخلي
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 10:20

لندن، العالم- پژوهشگر و مخالف عربستاني درباره قرار گرفتن اين كشور در سراشيبي خشونت، ازهم گسيختگي و جنگ داخلي در سايه هراس رژيم حاكم از خواسته هاي مردم در زمينه تغييرات، هشدار داد.

"حمزه الحسن" روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، با تاكيد بر اين كه درخواست "سلمان عوده" خطيب و مبلّغ عربستاني درباره ضرورت ساماندهي وضع داخلي عربستان مبتني بر خواسته هاي مردمي است، اظهار داشت: سلمان عوده شخصيت بزرگ و مستقل برخوردار از پايگاه مردمي در داخل و خارج عربستان است كه توانسته طي دو دهه اخير فاصله خود را با حكومت حفظ كند.

وي اظهارات العوده را به مثابه ورود وي به عرصه سياسي و امري مهم و بيانگر ضرورت تحقق اصلاحات و ساماندهي اوضاع داخلي عربستان دانست.
الحسن هشدار داد كه اگر كشور عربستان بدون اصلاحات در مسير كنوني حركت كند در سراشيبي سقوط، خشونت، جنگ داخلي و ازهم گسيختي قرار خواهد گرفت. بدون فشار و اعتراضات مردمي، توصيه و نصیحت مبلغان و وعاظ اين كشور كارساز نخواهد بود.

اين تحليلگر عربستاني تصريح كرد كه آل سعود هم اكنون سرگرم انتقال قدرت از نسل دوم به نسل سوم يعني نوادگان اين خاندان است و هيچ توجهي به اصلاحات ندارد وچه بسا از اصلاح امور خود نيز عاجز مي باشد كه اين امر نگران كننده است.
وي با بيان اين كه تا كنون خاندان حاكم بر عربستان هيچ تمايلي به تحقق تغييرات يا حتي دادن وعدۀ آن به مردم نشان نداده اند، گفت: ما هشت سال است كه واژۀ اصلاحات و تغييرات را از زبان پادشاه يا ولي عهد يا حتي يك وزير عربستاني نشنيده ايم.

الحسن خاطرنشان كرد: آل سعود تنها در شرايط اضطراري از تحول و تغيير سخن به ميان مي آورد كه اين بيانگر ترس آنها از اصلاحات است.

 

پربیننده ترین خبرها