تلاش صهیونسیت ها برای ایجاد منطقه حائل در جولان

تلاش صهیونسیت ها برای ایجاد منطقه حائل در جولان
يکشنبه 27 اسفند 1391 - 12:13

رژیم صهیونیستی با رعب افکنی درباره گسترش فعالیت گروههای افراطی در جهان عرب و به ویژه در سوریه، از نیات خود برای ایجاد منطقه امنیتی حائل در بلندی های جولان پرده برداشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گزارشگر شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی ادعا کرد: انقلاب های اخیر در کشورهای عربی به علت فعال شدن القاعده، به "بهار" این گروه افراطی تبدیل شده است و در این باره به انتشار مطلبی در مجله اکونومیست اشاره کرد که در آن افریقا به وضعیت افغانستان تشبیه شده و از آن به عنوان "افریقانستان" یاد شده است.

وی در این باره نظر ایهود یعری کارشناس صهیونیستی را جویا شد.
ایهود یعری در پاسخ به این سؤال اظهار داشت: در حال حاضر افراطیون در مرز مشترک عراق و سوریه علیه دولت های این دو کشور فعالیت می کنند. از سوی دیگر نوار عریضی از شمال افریقا از صحرای سینا در مصر تا مالی، تحت سلطه و نفوذ نیروهای شبه نظامی و نظامی مذهبی است که بسیاری از آنها با القاعده و شاخه های آن در ارتباط هستند.

وسیم بزی نویسنده و کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در پاسخ به سؤالی درباره علت رعب افکنی این رژیم درباره انتشار القاعده از منطقه اشغالی جولان تا مالی و احتمال هم پیمانی با این سازمان تروریستی گفت: بی تردید اشغالگران با چالش های جدیدی در منطقه جولان مواجه هستند. از یک سو ثبات و امنیتی که در مدت 40 سال پیش بر این منطقه حاکم بوده است در حال فروپاشی است و آینده آن نیز روشن نیست. علاوه بر این طرف هایی که در منطقه اقدام به انتشار فتنه و آشوب می کنند سرانجام نتیجه آن را نیز مشاهده خواهند کرد.
وسیم بزّی تصریح کرد: اسرائیلی ها از انتشار افکار افراطی در منطقه و به ویژه در کشورهای محور مقاومت استقبال و حمایت می کنند.
وی در ادامه به ربوده شدن نیروهای بین المللی توسط تروریست های افراطی در سوریه و گشودن دروازه های اراضی اشغالی به روی تروریست های مجروح در جولان و بازگرداندن مخفیانه آنها به سوریه اشاره کرد.
این کارشناس لبنانی درباره احتمال عقب نشینی نیروهای بین المللی از بلندی های جولان گفت: رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا پس از خروج این نیروها، در ارتفاعات مذکور، یک منطقه حائل را به وجود بیاورد و این امر دیگر بر هیچ احدی پوشیده نیست. بلکه حتی آنها از بودجه ای پرده برداشتند که اخیرا برای ایجاد این منطقه امنیتی اختصاص یافته است.
وسیم بزی مقدمه ایجاد منطقه امنیتی حائل در بلندی های جولان از سوی رژیم صهیونیستی را اخراج نیروهای بین المللی از این منطقه دانست و اظهار داشت: سؤالات فراوانی درباره عملیات ربوده شدن نیروهای بین المللی و حمله به نیروهای سوریه در این منطقه مطرح است و این مراحل به تدریج زمینه ساز ایجاد منطقه امنیتی حائل توسط رژیم صهیونیستی خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها