اهتزار پرچم سویه در واتیکان همزمان با نخستین نیایش پاپ

دوشنبه 28 اسفند 1391 - 20:47

دانشجویان و اتباع سوریه، مقیم نقاط مختلف جهان با برگزاری مراسم، راهپیمایی ها و تجمعات، همبستگی خود را با میهن خود در مقابله با توطئه های خارجی و تروریسم اعلام کردند.

به گزارش شبكه خبري العالم، اتحاديه ملي دانشجويان سوري با همكاري سوري هاي مقيم ايتاليا و انجمن سوريه در اين كشور، همزمان با نخستين مراسم نیایش فرانسيس پاپ جديد در تجمعی در ميدان "سن پيتر" واتيكان، پرچم سوريه را به عنوان نماد عزت و كرامت و ايستادگي برافراشتند.

شركت كنندگان در اين مراسم بار ديگر همبستگي خود را با ملت و دولت سوريه در مقابله با تروريسم و توطئه جهاني عليه این کشور اعلام و تاكيد كردند كه سوريه، كشور تسامح و مهر و محبت، از سوي تروريست هايي كه از نقاط مختلف آمده اند، هدف قرار گرفته است، اما سوريه دژ مستحکم مقاومت و ايستادگي  و مقابله با توطئه ها خواهد بود.

در پاريس نيز دانشجويان سوري و سوري هاي مقيم فرانسه، با مشاركت ديگر اقليت هاي عرب از کشورهای الجزایر، لبنان و تونس، در کنار پاكستاني های مقیم فرانسه و تعداد زيادي از فرانسويها تجمعي گسترده در حمايت از سوريه و جنگ عليه تروريسم در این کشور برگزار كردند.

شركت كنندگان در اين تجمع، سياست هاي فرانسه عليه سوريه را محكوم كرده و شعارهايي عليه دولت پاریس سر دادند و تاكيد كردند كه هيچ بهانه ای نمي تواند درخواست فرانسه براي مسلح كردن گروه هاي تروريستي در سوريه را توجیه كند.

در بروكسل پايتخت بلژيك هم اتحاديه دانشجويان و اقليت سوري مقیم بلژیک، با برگزاري تجمعي در ميدان اين شهر در نزديكي مقر اتحاديه اروپا، ضمن اعلام همبستگي با كشور خود، مخالفتشان را با مواضع كشورهاي حامي گروه هاي تروريستي اعلام كرده و درخواست هاي برخي كشورهاي اتحاديه اروپا براي مسلح كردن تروريست ها را محكوم كردند.

همچنين در ايروان پايتخت ارمنستان نيز اتحاديه دانشجويان سوري و اقليت سوري اين كشور در همبستگي با سوريه در مقابله با توطئه هاي تروريستي و حملات وحشیانه عليه آن، در مقابل دفتر سازمان ملل تجمع كردند و بار ديگر همبستگي خود با ميهن و رهبري كشورشان را مورد تاكيد قرار دادند و به عنوان سربازان وفادار و مخلص وطن،  ايستادگي و مقاومت در راه میهن را به رییس جمهور بشار اسد وعده دادند.

دانشجويان و اتباع سوری مقيم ايروان همچنین در نامه اي به سازمان ملل و بان كي مون دبير كل آن، ايفاي نقشي جدی تر این سازمان در توقف اقدامات گروه هاي تروريستي را خواستار شدند.

در پایتخت كوبا نيز دانشجويان و اقليت هاي سوري، مواضع كشورهاي غربي و سازمان ملل در قبال بحران سوريه را محكوم كرده و بار ديگر همبستگي خود را با ميهن در مقابله با حملات وحشيانه گروه های مسلح اعلام كردند. آنها نيز در تجمعي كه با هماهنگي سفارت سوريه در هاوانا برگزار كردند، در پيامي به سازمان ملل، برخورد دو گانه اين نهاد بين المللي با مسايل بين المللي را محكوم كردند.

در اين پيام همچينين به مساله حمايت هاي برخي كشورهاي خليج فارس مانند قطر و عربستان و كشورهاي منطقه اي (و در راس آنها امريكا و فرانسه و انگليس و تركيه) از گروههاي تروريستي براي انجام جنايت در سوريه تحت شعارهاي جعلي درمورد دموكراسي نيز پرداخته شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها