معارض سوری:

اروپا مخالف تسلیح تروریست ها در سوریه است

اروپا مخالف تسلیح تروریست ها در سوریه است
شنبه 3 فروردين 1392 - 23:24

بیروت، العالم ـ یکی از مخالفان سوری، مخالفت اتحادیه اروپا با درخواست فرانسه و انگلیس برای ارسال سلاح های پیشرفته به تروریست ها در سوریه را گامی از سوی این اتحادیه در مسیر راه حل سیاسی عنوان کرد.

محمد حجازی، رئیس شاخه کشورهای عربی در "شورای هماهنگی ملی مخالفان سوریه" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: شورای هماهنگی ملی مخالفان داخل سوریه نیز با ارسال سلاح به شورشیان مخالف است.

حجازی گفت: ارسال سلاح به گروه های مسلح با فراخوان برای حل سیاسی بحران سوریه کاملا تناقض دارد. زیرا اتحادیه اروپا و حتی امریکا به پایان دادن بحران سوریه براساس راه حل سیاسی متمایل شده اند.
وی با اشاره به مخالفت شورای هماهنگی ملی داخل سوریه با ارسال سلاح برای نظام و شورشیان این کشور، اظهار داشت: شورای مزبور، همواره بر راه حل سیاسی برای آغاز مذاکرات حقیقی در زمان مشخص تأکید می کند و بر این باور است روند توافق جهانی درباره بحران سوریه یعنی توافق میان امریکا و روسیه به عنوان دو ابرقدرت جهانی، سرآغازی برای روند سیاسی این کشور خواهد بود.
این فعال سیاسی مخالف دولت دمشق خاطرنشان کرد: بحران سوریه تأثیر آشکاری بر امنیت و ثبات منطقه دارد و ارسال سلاح های پیشرفته به شورشیان، بی شک همه کشورهای منطقه به ویژه همسایگانی مانند اردن، عراق و لبنان را با خطر مواجه خواهد کرد.

یادآور می شود، فرانسه و انگلیس در نشست اخیر اتحادیه اروپا در ایرلند، در قانع کردن اعضای این اتحادیه برای ارسال سلاح به شورشیان سوریه با شکست مواجه شدند.

اگر چه کشورهای مزبور بدون کسب موافقت این اتحادیه نیز اقدام به ارسال سلاح برای مخالفان مسلح سوری می کنند، اما در این نشست در پی کسب مشروعیت این اقدام خودشان از طریق موافقت اتحادیه اروپا بودند.
3/23- tok

پربیننده ترین خبرها