جاسوسی آل سعود در شبکه های اجتماعی

جاسوسی آل سعود در شبکه های اجتماعی
شنبه 10 فروردين 1392 - 14:03

العالم - سخنگوی وزارت کشور عربستان، استفاده این کشور از شبکه های اجتماعی برای مبارزه با جرایم اطلاعاتی را تایید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "منصور ترکی"، سخنگوی وزارت کشور عربستان تصریح کرد: مراکز پلیس عربستان سعودی، از شبکه های اجتماعی توییتر، فیس بوک و یوتیوب برای برخورد با جرایم اطلاعاتی استفاده می کنند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان در پاسخ به سوالی درباره استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازداشت مخالفان در منطقه " الشرقیه"، تصریح کرد: مراکز اطلاعاتی-امنیتی با استفاده از فن آوری دیجیتالی و ضمن حفاظت از منافع عمومی و رعایت اصول اخلاقی، از شبکه های اجتماعی در جهت مبارزه با جرایم اطلاعاتی، شناسایی مجرمان و تحقق امنیت اطلاعاتی استفاده می کنند.

وی شبکه های اجتماعی را ابزاری مهم برای سرویس های امنیتی عربستان در اجرای ماموریت های خود دانست.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای برخورد با جرایمی که سخنگوی وزارت کشورعربستان به آن اشاره کرده است، در اصل پوششی برای سوء استفاده از شبکه های اجتماعی با هدف بازداشت معترضان و فعالان حقوق بشری است.

شدت سرکوب اعتراضات در رژیم آل سعود باعث شده تا معترضان، فعالان سیاسی، حقوق بشری و انقلابی از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی استفاده کنند و آل سعود نیز با جاسوسی و نقض حریم خصوصی کاربران اینترنت، فعالان در فضای مجازی را به شدت تحت پیگرد قرار می دهد. در عربستان سعودی، فضای شبکه اینترنت، تحت نظارت و سانسور شدید قرار دارد.

هراس آل سعود از شبکه های اجتماعی باعث شده تا مفتی های درباری وهابی در این کشور فتواهایی علیه فعالیت در فضای سایبری صادر کنند؛ از آن جمله، اخیرا شیخ عبدالعزیز آل شیخ مفتی اعظم عربستان دعوت به تظاهرات از طریق شبکه های اجتماعی را اقدامی مفتضحانه خوانده و مدعی شده بود که «دروغ پراکنی و گسترش شایعات کذب، مهمترین ویژگی شبکه های اجتماعی است».

 

پربیننده ترین خبرها