مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های استراتژیک امارات

اخوان المسلمین از قرن گذشته در امارات حضور دارد

اخوان المسلمین از قرن گذشته در امارات حضور دارد
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 09:44

دستگیری و محاکمه یک تیم از تشکیلات بین‌المللی وابسته به جریان اخوان المسلمین در امارات متحده عربی همچنان در صدر خبرهای منطقه قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های استراتژیک امارات متحده عربی، در همین رابطه می‌گوید تلاش برای رد هرگونه ارتباط خارجی تشکیلات سری که در امارات متحده عربی متلاشی شد و اعضای آن در دادگاه محاکمه شدند، در واقع ترفندی از طرف دولت امارات بوده است.
جمال سند السویدی افزود: این ارتباطات در چاچوب امور تشکیلاتی گروه اخوان المسلمین در سطح بین‌المللی صورت می‌گیرد.
وی در مصاحبه با رسانه‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی هشدار داد، تشکیلات تندرویی که غیر قانونی بطور مخفیانه فعالیت می‌کنند و منابع مالی و ماهیت فعالیت جنبشی و تشکیلاتی آنها شناخته شده نیست، قصد تضعیف بنیاد جامعه و ریشه‌های آن را در سر می پروراند.
به گزارش روزنامه العرب چاپ لندن، سویدی در ادامه با بیان اینکه چنین تشکیلاتی با ماهیت انقلابی نمی‌توانند با جامعه سازگار شوند، چون تفکر آنها انحصاری بوده و اعتقادی به همکاری با دیگران ندارند، خاطرنشان کرد: این افراد به چیزی جز مصلحت تشکیلات نمی‌اندیشد و فقط در راستای رهنمودهای رهبر خود عمل می‌کنند، آنها در همه کشورها درصدد سرنگونی حکومت‌ها و کودتا علیه مشروعیت آن، تضعیف امنیت و ثبات در این کشور ها هستند.
مدیر مرکز مطالعات و پژوهش‌های استراتژیک امارات خاطرنشان کرد: این گروه با چنین اقداماتی قصد دارند برای تحقق اهداف خود در سطح داخلی و بین‌المللی، همه دستاوردها، منابع مالی و اعضای خود را در خدمت به اندیشه تشکیلات خود بکار گیرد.
وی درباره افشای سازمان مخفی مرتبط با تشکیلات اخوان المسلمین در امارات متحده عربی تصریح کرد: عناصر متهم به توطئه در امارات متحده عربی، این تشکیلات، در درون چارچوب سازمانی و ساختاری خود از نظر در اختیار داشتن نیروهای متخصص، مسئول در پرونده ها و مسائل مشخص مانند حکومت‌ها عمل می‌کنند؛ در واقع آنها مخفیانه با ایجاد ساختارهای سازمانی در تشکیلات، خود را برای برعهده گرفتن حکومت در صورت سقوط احتمالی آماده می‌کنند.
جمال سند السویدی درمورد ارتباط این تشکیلات با خارج گفت: تاریخ گروه اخوان المسلمین از زمان برملا شدنش در سال 1982 و پیش از آن، امور، تحرکات و اصول تشکیلاتی اخوان را شامل می‌شود که نشانه عمق تفکر این تشکیلات در سطح بین‌المللی است.
وی اضافه کرد: در واقع آنچه که "دفتر رهبر کل" اخوان المسلمین نامیده می‌شود رویکرد سیاست‌‌های بین‌المللی و مدیریت امور آن را بر عهده دارد.
السویدی در ادامه اظهار داشت با توجه به مساله بیعت این گروه با رهبر اخوان به راحتی درمی‌یابیم عدم ارتباط این گروه با اخوان المسلمین، نیرنگ و ترفندی بیش از سوی دولت امارات نیست تا به این ترتیب در سطح سیاسی مشکلی با حکومت اخوانی حاکم بر مصر پیدا نکند، چرا که این جریان از دهه نود قرن گذشته میلادی در امارات حضور داشته و به فعالیت مشغول بوده است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها