تجمع خانواده زندانیان یمنی در برابر سفارت آمریکا

تجمع خانواده زندانیان یمنی در برابر سفارت آمریکا
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 15:20

صنعا(العالم)- ده ها نفر از خانواده های زندانیان یمنی در زندان آمریکایی گوانتانامو واقع در کوبا و زندان بگرام افغانستان، با تجمع در برابر سفارت آمریکا در صنعا، خواستار پایان اسارت فرزندانشان شدند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار العالم از صنعا، نیروهای امنیتی یمن به طور گسترده در اطراف سفارت مستقر شده و تظاهرکنندگان یمنی ضمن محکوم کردن مداخله واشنگتن در یمن و نقض حاکمیت این کشور توسط آمریکا، در شعارهایی لزوم آزادی فرزندانشان را که بیش از 11 سال در زندان های آمریکا هستند، مورد تاکید قرار دادند. 
سازمانهای حقوقی و مدنی شرکت کننده در این تظاهرات، نسبت به رفتار غیرانسانی در زندانهای آمریکا و همچنین اعتصاب غذای زندانیان یمنی که 8 هفته از آن می گذرد، ابراز نگرانی کردند.   
"موسی النمرانی" از اعضای سازمان حقوق و آزادی های "هود" یمن در حاشیه این تظاهرات در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، گفت: دولت آمریکا با زندانیان یمنی در بند ایالات متحده، بدرفتاری کرده و توهین آمیز برخورد می کند. 

یکی از اعضای خانواده های زندانیان یمن نیز به العالم گفت: قبل از آمریکا از دولت یمن می خواهیم در این زمینه اقدامی انجام دهد؛ سکوت دیگر کافیست.
یک تظاهرکننده یمنی دیگر گفت: چگونه می توان حاکمیت را در یمن برپا کرد، در حالی که آمریکایی ها در همه امور این کشور مداخله می کنند.
تاکنون ده ها زندانی یمنی و غیر یمنی که در زندان های آمریکا بسر می برند، آزاد و به کشورشان بازگردانده شده اند اما بیش از 90 یمنی به رغم آنکه هیچ مدرکی دال بر محکومیتشان نیست همچنان در زندان های آمریکا بوده و خانواده هایشان از چند سال قبل تاکنون در وضعیتی دشوار قرار دارند. 
MKH-2-09:45
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها