وزير فلسطيني: زمان انتفاضه سوم فرا رسیده است

وزير فلسطيني: زمان انتفاضه سوم فرا رسیده است
سه شنبه 13 فروردين 1392 - 22:24

العالم - وزير اسيران و آزادگان فلسطين، از مردم فلسطين خواست در واكنش به شهادت "ميسره ابوحمديه" در زندان هاي رژيم صهيونيستي، انتفاضه سوم را در دستور كار قرار دهند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، "عطاالله ابوالسبح" روز سه شنبه در كنفرانسي مطبوعاتي در دفتر اطلاع رساني دولت فلسطين، با اعلام خبر شهادت "ميسره ابوحمديه" اسير فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي در بيمارستان اسرائيلي سوروكا، گفت: ديگر زمان بهره بردن رژیم اسراییل از امنيت و آرامش تمام شده است.

وي واكنش گسترده فلسطینیان و برپا كردن انتفاضه سوم در اعتراض به شهادت اسير فلسطيني را خواستار شد و هشدار داد: اگر فلسطينیان انتفاضه سوم را در پيش نگيرند، احتمال افزايش شهداي اسير فلسطيني وجود دارد.

وزير اسيران و آزادگان فلسطيني خاطر نشان كرد: تاكنون 208 نفر از اسيران فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي به شهادت رسيده اند.

ابوالسبح از اتحاديه عرب نیز خواست تا موضعي جدي در قبال مساله اسيران فلسطيني اتخاذ كند تا حداقل جان دیگر اسيران فلسطيني را نجات دهند.

وي همچنين قطع روابط كشورهاي اتحاديه عرب با رژيم صهيونيستي و اتخاذ تصميماتي در حد و اندازه شهادت ابوحمديه را خواستار شد و گفت: "اي دكتر نبيل العربي (دبيركل اتحاديه عرب) ! شهادت ميسره ابوحمديه امانتي به گردن توست و اتحاديه عرب بايد در قبال آن واكنش نشان دهد."

وزير اسيران و آزدگان فلسطيني، همچنين از رسانه ها خواست جنايت هاي رژيم صهيونيستي را افشا كنند تا جامعه جهاني در زمينه جنايت هايي كه این رژيم در حق اسيران فلسطيني مرتكب مي شود، بیشتر آشنا شود.

ابوالسبح با تاكيد بر اين كه اسيران فلسطيني در اعتراض به شهادت ابوحمديه، در همه زندان هاي رژيم صهيونيستي دست به اعتصاب غذا زده اند، از تشكيلات خودگردان نیز خواست دست از مذاكرات پوچ و بي معني خود با اين رژيم اشغالگر بردارد.

شهيد ابوحمديه، از زمان بازداشت، از بيماري سرطان حنجره رنج مي برد، اما اهمال پزشكان زندان و اعمال فشار زندانبانان بر اين اسير فلسطيني، سبب پيشرفت اين بيماري به تمام اعضاي او و در نتيجه شهادتش شد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها