توسط طالبان افغانستان صورت گرفت

44 کشته و 80 زخمی در حمله به دادگاه شهر فراه

44 کشته و 80 زخمی در حمله به دادگاه شهر فراه
چهارشنبه 14 فروردين 1392 - 18:28

مقامات محلی در ولایت فراه در جنوب افغانستان اعلام کردند که در یک حمله گروهی مهاجمان انتحاری 44 کشته و بیش از 80 نفر زخمی شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حداقل ۹ مهاجم در این حمله شرکت داشتند و اکثر قربانیان حملات امروز صبح را غیر نظامیان تشکیل می‌دهند.
«آقا نورکین توز» فرمانده پلیس ولایت فراه در همین رابطه گفت: «دو تن از مهاجمان که لباس ارتش افغانستان را به تن داشتند سوار بر ماشین نظامی ارتش در مقابل مجتمع اداری ولایت فراه در ناحیه دوم شهر این ولایت خود را منفجر و سپس سه مهاجم دیگر به داخل مجتمع اداری دادگاه ولایت فراه حمله کردند.»
نورکین توز افزود که بر اثر درگیری مهاجمان با نیروهای امنیتی افغان پنج مهاجم باقی مانده به هلاکت رسیدند، هر چند یک نفر از آنها به شدت مقاومت می‌کرد.
قاری یوسف احمدی از سخنگویان طالبان نیز مسئولیت این حملات را به عهده گرفته است.
ولایت فراه در غرب افغانستان از مناطق نسبتا امن در این کشور به شمار می‌رود اما در جریان چند ماه گذشته، این خونین ترین حمله مخالفان مسلح دولت به این ولایت بوده است.
با شروع فصل بهار دور تازه حملات افراد مسلح وابسته به طالبان به مردم، ارتش و اماکن دولتی این کشور شروع شده و شبه‌نظامیان طالبان هیچ فرقی میان شهروندان عادی و نظامیان نگذاشته و هدف نهایی آنها ایجاد هرج و مرج در کشور است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها