ماه عسل روابط اسرائیل - ترکیه

ماه عسل روابط اسرائیل - ترکیه
سه شنبه 27 فروردين 1392 - 14:19

مساله روابط دوستانه ترکیه و رژیم صهیونیستی به سرعت بر سر زبان ها افتاده و بیشتر افراد بدبین به روابط دو طرف را، غافلگیر کرده است .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روابط درست پس از سفر رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه روند عادی شدن خود را طی کرد وهدف اصلی اوباما نیز ازاین سفر، ایجاد ارتباط مطلوب میان سران آنکارا و تل آویو بود.
برخی منابع موثق در این خصوص به هفته نامه فلسطینی المنار اعلام داشتند همزمان با ادامه رایزنی ها و دیدارها برای به ثمر نشاندن برنامه های امریکا در منطقه، هیات های نظامی و اطلاعاتی ترکیه از ابتدای ماه جاری به شکل علنی به اسرائیل سفر خواهند کرد.
این منابع افزودند هیاتی ترکی متشکل از فرماندهان ارشد ارتش و نیروهای امنیتی، طی روزهای آینده برای برگزاری نشست و گفت وگو با مسئولین نظامی و امنیتی اسرائیل به تل آویو عزیمت خواهد کرد.
این هیات ترکی که شامل معاون فرمانده نیروی هوایی و رئیس بخش عملیات در ستاد ارتش ترکیه و مقامات اطلاعاتی است پس از این سفر دو روزه به سرزمین های اشغالی، برای دیدار با مقامات امنیتی و نظامی آمریکا به واشنگتن عزیمت خواهد کرد.
پس از دیدار هیات ترکی، " چاک هگل" وزیر دفاع آمریکا به منطقه عزیمت خواهد کرد که در واقع این اولین سفر وی پس از برعهده گرفتن سمتش در دولت دوم اوباما است. او به سرزمین های اشغالی و ترکیه و به احتمال زیاد اردن سفر خواهد کرد.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها