بازجويي ماموران آمريكايي وسعودی از عبدالله السنوسي

بازجويي ماموران آمريكايي وسعودی از عبدالله السنوسي
پنج‌شنبه 29 فروردين 1392 - 14:16

العالم - ماموران آمريكايي و سعودي از رئيس سابق دستگاه اطلاعات ليبي بازجويي كرده اند.

به گزارش روز پنجشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، سازمان ديده بان حقوق بشر اعلام كرد كه عبدالله السنوسي در گفتگو با مسئولان اين سازمان در زندان طرابلس گفته است كه مقام های مغربي او را مارس 2012  بازداشت و به مدت حدود دوازده روز زنداني كرده بودند و سپس وي را با هواپيما راهي موريتاني و در روز هفده مارس در موريتاني به مقام های اين كشور تسليم كردند.

هيچ جزئياتي درخصوص شرايط بازداشت السنوسي در نواكشوت منتشر نشده است، او با هواپيمايي از مبدا رباط وارد نواكشوت شده بود. نقش مغرب در بازداشت اين ركن مهم رژيم قذافي رازآلود باقي مانده است.

ديده بان حقوق بشر در عين حال تصريح كرد از منابع مستقل تاييد سخنان السنوسي را به دست نياورده است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، رئيس سابق دستگاه هاي اطلاعاتي ليبي همچنين اعلام كرد در طول بازداشت در موريتاني تحت بازجويي ماموران "اف بي آي" آمريكا و همچنين عربستان سعودي و لبنان قرار گرفته است.

بنابراعلام ديده بان حقوق بشر كه توانسته است دوشنبه به طور خصوصي با السنوسي به مدت حدود سي دقيقه در زندان فوق امنيتي طرابلس گفتگو كند، رئيس سابق دستگاه هاي اطلاعاتي ليبي در اين گفتگو تصريح كرده است دو بار تحت بازجويي اف بي آي قرار گرفته است .

بنابراعلام نواكشوت، عبدالله السنوسي پس از سقوط رژيم قذافي از ليبي فرار و با گذرنامه مالي با هويتي جعلي وارد موريتاني شده بود.

موريتاني سپس دسامبر 2012 سنوسي را به ليبي تحويل داد.

خبرها حاکی است که هدف دولت آمریکا از دستیابی به السنوسی، رئيس سازمان اطلاعات قذافي، جلوگيري از افشاي ارتباط رژيم سابق ليبي با غرب بوده است. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها