واقعیت داستان "قتل عام" بانیاس چه بود

واقعیت داستان
جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 19:05

بار دیگر العربیه و الجزیره به عنوان شبکه های دجال عربی همراه با دروغگوهای انقلاب سوریه که محبوبیتی در میان مردم ندارند، داستان به اصطلاح قتل عام بزرگ در روستای البیضا در ریف بانیاس سوریه را ساختند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از الحقیقه سوریه، شهرک البیضا در ساحل سوریه تقریبا در دو سال بحران سوریه آرام بوده و ارتباطی با رویدادهای سال 2011 نداشت تا جایی که نظام سوریه از آن به عنوان مکانی برای نشان دادن رفتار انسانی اش استفاده نمود و در این زمینه به شکل موفق هم عمل کرد.
داستان از حدود یک هفته قبل زمانی شروع شد که پایگاه های اینترنتی افراد مسلح سوری درباره انتقال نبرد به ساحل سوریه به عنوان تنها راه متوقف ساختن حمله ارتش به ریف قصیر در حمص سخن گفتند. 
پس از آن، یکی از افسران ارتش در "جسر القلعه" نزدیک این منطقه ترور شد، همچنین پست بازرسی ارتش در منطقه هدف قرار گرفت لذا ارتش و نیروهای امنیتی اقدام به پاکسازی روستای البیضا، روستای المرقب و منطقه راس النبع در اطراف شهر بانیاس از افراد مسلح نمودند.   
هم زمان با این اقدام ارتش، افراد مسلح به شیوه شبه کمین در داخل البیضا موضع گرفته و 40 نفر از نیروهای ارتش را به گروگان گرفتند.
ارتش نیز البیضا، المرقب و جسرالقلعه را که صد تا 120 فرد مسلح در آن پنهان شده بودند، به محاصره درآورد و پس از فرصتی چند ساعته به آنها برای تسلیم خودشان، عملیاتش برای نجات نظامیان گروگان گرفته شده و سرکوب شورشیان را شروع کرد.
عمده اهالی البیضا پس از حضور افراد مسلح پیشتر به مناطق مجاور و شهر بانیاس مهاجرت کرده بودند.
ارتش از شیخ عمر بیاسی امام جماعت مسجد روستای البیضا که از ابتدای بحران سوریه به مخالفت با خشونت و حمل سلاح شهرت یافت، درخواست نمود با افراد مسلح برای آزادسازی گروگان ها گفت وگو کند اما افراد مسلح نه تنها این پیشنهاد را نپذیرفتند، بلکه حتی شیخ و همسرش را به قتل رساندند که البته برخی می گویند سر بریده شدند اما این موضوع مورد تاکید قرار نگرفته است.
این موضوع باعث شد ارتش و نیروهای دفاع ملی با استفاده از توپخانه، ساختمان ها و منازلی که افراد مسلح در البیضا و جسرالقلعه در آن موضع گرفته بودند را قبل از حمله و درگیری با افراد مزبور هدف قرار دهند.  ساختمان های پنجگانه ای که افراد مسلح در آن بودند، فقط در البیضا نبود بلکه در سایر مناطق مسکونی مجاور مانند جسرالقلعه نیز قرار داشت، پس از این حمله حدود 60 فرد مسلح به هلاکت رسیده و حدود 20 نفر از جمله 5 تا 10 فرد مسلح لیبیایی و چچنی تسلیم شدند.  
35 نفر از افراد ارتش و افراد مسلح زخمی و 7 نظامی ارتش سوریه کشته شدند.
بازداشت شدگان از سوریه، چچن، لیبی و سایر ملیت های عرب نه به طرطوس بلکه به لاذقیه انتقال یافتند، شورشیان مسلح که هیچ سند و مدرکی برای اثبات ادعای خود در مورد حمله بی دلیل ارتش به البیضا نداشتند، دست به دامان الجزیره و العربیه شدند و با انتشار تصویر دو فرزند شیخ عمر بیاسی که توسط خود آنها سر بریده شده بود، مدعی وقوع کشتار در این منطقه شدند، اما به نوشته الحقیقه اگر هلاکت بیش از 60 تن از افراد مسلح را کشتار ارزیابی کنیم، روزانه ده ها مورد از این اتفاقات در گوشه و کنار سوریه روی می دهد.

الجزیره و العربیه که دروغ هایشان در مورد سوریه برای همه مشخص شده است، نتوانستند زیاد بر این مساله مانور دهند و پس از انتشار ویدئو و تصاویر این درگیری توسط رسانه های سوریه، آن را از خط خبری خود حذف کردند؛ جالب آنکه این دو شبکه مدعی بودند که درگیری ها در خود شهر بانیاس و نه روستاهای اطراف آن صورت گرفته است.
 
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها