بازداشت 82 بحرینی در یک هفته

بازداشت 82 بحرینی در یک هفته
جمعه 20 ارديبهشت 1392 - 14:23

العالم - مركز حقوق بشر بحرين در گزارشي، از بازداشت 82 تظاهرات کننده انقلابی بحرینی از جمله 6 كودك، در هفته آخر ماه آوريل گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبري العالم، مركز حقوق بشر بحرين كه جنایات رژیم آل خلیفه علیه مردم بحرین را رصد می کند، از افزايش آمار بازداشت ها و يورش ها و همچنین ادامه مجازات دسته جمعي انقلابیون بحرینی در بسياري از مناطق این کشور خبر داد.

 

اين گزارش تاكيد مي كند كه تعداد بازداشت شدگان بحرینی از سوی نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در هفته پایانی ماه آوریل گذشته به 82 نفر رسيده كه در بين آنها 6 كودك، يك دختر و يك زن به چشم مي خورد.

همچنين نزديك به 35 بحرینی نیز در هفته مورد اشاره به دست پلیس و نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه زخمي شده اند و  موارد ديگري نیز به دلايل متعددي از جمله نظامي كردن بيمارستانها ثبت نشده اند، چرا كه مجروحان به دليل ترس از بازداشت، از رفتن به بيمارستان خودداري مي كنند.

 

پايگاه اينترنتي "صوت المنامه" در گزارشی در این زمینه نوشت: تداوم استفاده از زور براي سركوب اعتراضات مسالمت آميز و هدف قرار دادن شهروندان بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه ادامه دارد و نیروهای امنیتی 36 خانه را مورد حمله قرار داده و حدود 23 منطقه مسکونی نیز در معرض مجازات دسته جمعي واقع شده اند و در همین زمان به دليل استفاده نیروهای پلیس و امنیتی رژیم آل خلیفه از سلاح ممنوعه "شوزن"، عده زیادی از تظاهرات کنندگان بحرینی نیز زخمي شده اند.

مركز حقوق بشر بحرين همچنين در گزارش خود تاكيد می کند كه به دليل استفاده افراطي نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه از گازهای خفه کننده، موارد بسياري از خفگي مردم بحرین به ثبت رسیده و همچنين املاك، دارايي ها و خانه های مردم بحرین هنگام يورش نیروهای امنیتی و پلیس آسیب دیده است.

 

بسياري از مناطق بحرین در هفته آخر ماه آوريل سال 2013، شاهد تهاجم امنيتي از سوي نيروهاي وابسته به رژیم آل خلیفه بودند که از جمله اين حملات، استفاده افراطي از زور علیه مردم بحرین، يورش به خانه ها، شكنجه و بدرفتاري، توهين لفظي و شكنجه رواني، گرفتن اعترافات اجباري، محاكمه غيرعادلانه، تخريب املاك خصوصي و تشدید محدوديت ها و جلوگیری از آزادي بیان و حق تجمع مسالمت آميز در بحرین است.

گزارش مرکز حقوق بشر بحرين مي افزايد: بسياري از مناطق بحرين شاهد اعتراضات گسترده علیه رژیم آل خلیفه است و نيروهاي امنيتي این رژیم از زور براي متفرق كردن تظاهرات و تجمع ها استفاده می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها