مسؤول سعودی: تویتر دنیا و آخرت ندارد

مسؤول سعودی: تویتر دنیا و آخرت ندارد
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392 - 14:24

رئيس هیأت امر به معروف و نهي از منكر عربستان گفت، هر كسي كه از تويتر استفاده مي كند دينا و آخرت را از دست داده است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم "عبداللطيف آل الشيخ" با انتقاد شدید از کسانی که از شبکه های اجتماعی به ویژه تویتر استفاده می کنند، اظهار داشت: هر كسي كه از تويتر استفاده مي كند دينا و آخرت را از دست داده است، تويتر به تخته سياه كسي تبديل شده است كه تخته سياه ندارد.
اظهارات آل الشيخ كه با موضع رسمي مقامات عربستان در اين زمينه همسو به نظر مي رسد، بیانگر آن است که نهادهاي مذهبي و سياسي در عربستان از افزايش استفاده شمار زيادي از سعودي ها از شبکه های اجتماعي نگران هستند.
رئیس هیأت امر به معروف سعودی حدود یک هفته قبل گفته بود اين هیأت در يك سال 215 جادوگر را بازداشت كرده و با 554 پرونده قاچاق انسان برخورد كرده، و بيش از 426 كارگاه مشروبات الكلي را از بين برده است.
آل الشيخ گفت دختران 12 ساله را با افراد بالاي 40 سال مي بينيم و هر روز شمار زيادي از دختران كم سن و سال را به ويژه در شهرهاي بزرگ مانند رياض و جده بازداشت مي كنيم.
وي همچنین درباره افزايش پرونده های فريب دختران نوجوان و كم سن و سال با سوء استفاده از فناوري‌ها هشدار داد.
شبکه‌های اجتماعی عربستان اخيرا از پرونده یکی از شاهزدگان سعودی در ارتباط با دختری پرده برداشتند که در يكي از خيابان هاي محله السامر در شرق استان جده رها شده بود. اين شاهزاده با تکذیب این خبر تهدید کرد از هرکسی که نام او را در این پرونده ببرد شکایت خواهد کرد.
براساس جديدترين بررسي ها ، 12 درصد از كل جمعيت عربستان از تويتر استفاده مي كنند، كه 55 درصد آنان را مردان و 45 درصد را هم زنان تشكيل مي دهند.

پربیننده ترین خبرها