نماینده دیده بان حقوق بشر: تروریست ها باید محاکمه شوند

نماینده دیده بان حقوق بشر: تروریست ها باید محاکمه شوند
پنج‌شنبه 26 ارديبهشت 1392 - 21:32

بیروت، العالم - نماینده دیدبان حقوق بشر (هیومن رایتس واچ) در لبنان با هشدار نسبت به افزایش اعدام های وحشیانه شهروندان سوری از سوی تروریست ها، خواستار ارجاع پرونده این جنایت ها به دادگاه بین المللی جنایی شد.

 "ندیم حوری" روز پنج شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، بر لزوم اتخاذ موضع بی طرفی از سوی جامعه جهانی در قبال بحران سوریه و مجازات ناقضان حقوق بشر در این کشور تاکید کرد.   


حوری با اشاره به فیلم اعدام وحشیانه شماری از شهروندان سوری توسط گروهک تروریستی النصره در استان دیرالزور سوریه، گفت: برخی گفته اند که این فیلم متعلق به سال گذشته است اما در هر صورت برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن و تهیه اسناد نقض حقوق بشر در سوریه تلاش می کنیم.


وی ضمن تاکید بر لزوم مجازات جنایتکاران جنگی در بحران سوریه، گفت: باید حمایت (کشورهای غربی - عربی) از جنایتکاران جنگی (تروریست ها) متوقف شود و جامعه جهانی نیز با ارجاع پروندهای این جنایات  به دادگاه جنایی بین المللی و رسیدگی به آن و همچنین جلوگیری از رسیدن سلاح به دست گروه های جنایتکار، نقش ایفا کند. 


حوری یادآور شد: عدم برخورد با جنایتکاران جنگی (تروریست ها) باعث گسترش جنایت و قتل در سوریه می شود. 

در روزهای اخیر دو فیلم از جنایات تروریست های در حال جنگ با حکومت سوریه در صفحات اینترنتی منتشر شده که موجب اعتراض بسیاری از مردم جهان و برخی از سازمان های حقوق بشری در کنار سکوت غربی ها و کشورهای عربی مدعی دموکراسی شده است.  
MKH-16-17:32

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها