مقتدی صدر مرگ پارلمان عراق را تسلیت گفت

مقتدی صدر مرگ پارلمان عراق را تسلیت گفت
سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 - 21:17

رهبر جریان صدر، مرگ پارلمان را به ملت عراق تسلیت گفت !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مقتدی صدر" امروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: مرگ یا پایان مجلس به دست دولت و مسؤولان ارشد کابینه را به ملت عراق تسلیت می گویم.

صدر با این حال درخواست کرد برای حفظ آرا، صدا و کرامت ملت عراق، پارلمان این کشور فعال شود.

مقتدی صدر با بیان اینکه با هر طرح ملی از سوی هر فرد یا گروه عراقی جهت نجات این کشور موافق است، تأکید کرد که آماده است برای خدمت به منافع کل مردم، همه گروه های سیاسی را جمع کند.

مقتدی صدر اظهار داشت: اگر برای تحقق این هدف اقدامی صورت نگیرد، همان گونه که کار قوه قضائیه به نوعی پایان یافته به شمار می رود، قوه مقننه نیز پایان خواهد یافت و در کشور تنها یک قوه حاکم خواهد بود.

صدر با اشاره به اوضاع بد امنیتی عراق افزود: مسؤولان باید طرف هایی را که کینه عراق را در دل دارند و منافع مالی و حزبی را بر منافع اسلامی و ملی ترجیح می دهند، در اسرع وقت سر جای خود بنشانند.

وی با هشدار در خصوص توطئه هایی برای به حاشیه راندن عراق، خاطرنشان کرد: برخی کشورها مانند سوریه و اردن دخالتی منفی در امور عراق دارند و ما از مسئولان ذیربط می خواهیم در روابط کشورمان با دیگر کشورها بازنگری کنند و جایگاه عراق را در میان کشورها احیا کنند.

رهبر جریان صدر، برگزاری مسالمت آمیز تظاهرات در عراق را مساله ای ضروری دانست و تأکید کرد که با بر هم زدن این روند مخالف است چرا که مسالمت جویی عامل موفقیت تظاهرات است و خروج از این روند منشا ناکامی آن خواهد بود.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها