زیباری: سیاستمداران عراقی به هم اعتماد ندارند

زیباری: سیاستمداران عراقی به هم اعتماد ندارند
چهارشنبه 1 خرداد 1392 - 12:04

به دنبال افزایش خشونت در عراق، وزیر خارجه این کشور با اظهار نگرانی درباره افزایش حجم حملات تروریستی و تنش های فرقه گرایانه و بی اعتمادی سیاستمداران به یکدیگر، ابراز اطمینان کرد که وضعیت عراق به سوی جنگ مذهبی یا داخلی سوق داده نخواهد شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "هوشیار زیباری" برخلاف همیشه که مانند یک سیاستمدار موضع گیری می کرد، به صراحت گفت که دولت نوری مالکی نخست وزیر عراق در چندین زمینه از جمله اختلافات طایفه ای دچار شکست شده است.
وی در مصاحبه ای تلویزیونی گفت: دولت مسؤول بخشی از شکست ها است و من درصدد ارائه تصویر غیرواقعی و مثبت از اوضاع کشور نیستم. با این وجود کشور در آستانه فروپاشی قرار ندارد و ما دوره های دشوارتری را در مقایسه با وضعیت کنونی تجربه کرده ایم.
وزیر خارجه عراق دلیل افزایش خشونت ها را ناامیدی از تحقق پیشرفت در مسائل سیاسی دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شخصیت های سیاسی اعتمادشان به یکدیگر را از دست داده اند. علاوه بر این هیچ گونه میانجی بی طرفی هم در کشور وجود ندارد.
زیباری که از کردهای شمال عراق است، با انتقاد غیر مستقیم از نوری المالکی نخست وزیر این کشور اظهار داشت: نمی توان عراق را توسط یک شخص، فرقه، نژاد یا حزب واحد اداره کرد و مردم باید در آینده از طریق انتخابات، دولت را تغییر دهند.
وی تصریح کرد که در آخرین نشست کابینه مباحثات جدی با هدف دستیابی به راه حل انجام گرفت.
زیباری در پایان افزود: وضعیت کنونی نیازمند آن است که دولت فراتر از گرایش های مذهبی بیندیشد و نخست وزیر به عنوان نخست وزیر همه گروههای قومی و مذهبی عراق رفتار نماید. علاوه بر این از وی انتظار می رود  مشکلات امنیتی و کشته شدن شهروندان بی گناه را به طور جدی پیگیری نماید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها