ارتش سوریه به سوی شمال حرکت می کند

ارتش سوریه به سوی شمال حرکت می کند
پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 - 13:31

العالم ، دمشق - منابع سوری اعلام کردند که پس از پایان درگیری ها در شهر القصیر، ارتش این کشور به سوی جبهه شمال حرکت خواهد کرد.

خبرنگار شبكه العالم از سوریه در گزارشی میدانی از سوریه با اشاره به اینکه دامنه جغرافيايي عمليات ارتش سوريه درحال گسترش است، افزود : سخن از پايان نبردها در شهر القصير در روزهاي آينده مطرح شده تا از اين طريق، نقشه عمليات و درگيري به سمت جبهه شمال کشیده شود، طرحي كه به گفته منابع آگاه هدف بستن گذرگاههاي قاچاق سلاح و پشتيباني از گروههاي مسلح را دنبال می کند.

"رياض صقر" پژوهشگر و تحليلگر سياسي سوري در گفتگو با شبكه العالم اظهارکرد : اين طرح همسو با طرح نظامي حومه دمشق اجرا می شود، در اطراف دمشق ارتش گروه هاي تروريستي را در الغوطه الشرقيه محاصره كرده است.

وي افزود: ارتش طرح بزرگتري دارد كه هدف از آن پايان دادن به حضور تروريست ها در مرز با لبنان و پاكسازي مناطق شمالي کشور است.

تازه ترین گزارش ها حاکیست که ارتش برای از بین بردن افراد مسلح در حومه دمشق وارد مناطق " یبرد " و " قاره"  شده  و همزمان درحالی که به دنبال تکمیل عملیات خود در محور جنوب غربي دارياست ، به مقر تروریست ها در الرقه، ديرالزور و حوران حملات شدیدی داشته است.

در صحنه سیاسی نیز نيروهاي تشكل ملي دموكراتيك مخالف از اجلاس ژنو 2 استقبال كرده و بر ضرورت حل مسالمت آمیز بحران سوريه تاكيد كردند.

"محمد فراس" عضو تشكل ملي دموكراتيك مخالف در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار کرد: ما در احزاب زير مجموعه تشكل ملي دموكراتيك مخالف براي موافقت با مشاركت در هر كنفرانس بين المللي با هدف  حل بحران سوريه و جلوگيري از طولاني تر شدن آن گردهم آمده ايم.

وي افزود:ما امروز ديدگاه خود را براش شرکت در اجلاس ژنو 2  ارايه خواهيم كرد.

آمریکا و روسیه خواستار نشست دوباره جامعه جهانی در ژنو برای اجرای توافقات اجلاس پیشین ژنو و حل بحران سوریه شده اند.

22-23:33

پربیننده ترین خبرها