گزارش دوربین العالم از آخرین مراحل پاکسازی القصیر

پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 - 19:28

العالم، دمشق - خبرنگار شبکه العالم که نیروهای ارتش سوریه را در پاکسازی شهر مهم و راهبردی القصیر همراهی کرده، از پیشرفتهای چشمگیر ارتش در این شهر خبر داد.

"حسین مرتضی" در گزارش امروز خود (پنج شنبه) تأکید کرد، نیروهای ارتش سوریه در نخستین مرحله پس از پاکسازی جنوب شهر القصیر در استان حمص و محاصره شمال این شهر، به زودی منطقه شمالی را پاکسازی می کنند.

بر اساس این گزارش نيروهاي ارتش سوريه با عناصر مسلحي كه در برخي از ساختمان هاي شهر القصير پناه گرفته اند، به شدت درگير شده اند و به پيشرفت هاي چشمگيري دست يافته اند.

مرحله دوم عمليات پاکسازی شهر القصیر به دست ارتش سوريه به زودي از سمت شمال این کشور از سرگرفته مي شود.

بر اساس اين گزارش، با پيشروي ارتش سوريه از چندين محور به سمت القصير، درگيري ها به اوج خود رسیده است و گروهی از نیروهای ارتش سوریه وارد منطقه شمالی این شهر شده اند.

خبرنگار العالم گزارش داد، عناصر مسلح ساکنان برخی از ساختمان ها را به اجبار از منازل خود خارج کرده اند و خود در آن مستقر شده اند.

شهر القصیر در استان حمص و در مرز سوریه با لبنان قرار دارد و به دلیل تسلط داشتن بر جاده بین المللی از موقعیت راهبردی فراوانی برخوردار است.

عملیات موفقیت آمیز ارتش سوریه در پاکسازی این شهر، حامیان گروه های مسلح و تروریستی را به شدت نگران کرده است به صورتی که مسؤولان آمریکایی به صراحت در خصوص این عملیات اظهار نگرانی کرده اند.

 

 

23-11:32

پربیننده ترین خبرها