مرگ یک تبعه خارجی در عربستان با ویروس جدید

مرگ یک تبعه خارجی در عربستان با ویروس جدید
شنبه 4 خرداد 1392 - 10:48

اداره بهداشت و درمان منطقه القصیم در مرکز عربستان از مرگ یک تبعه خارجی در این کشور بر اثر ابتلا به ویروسی شبیه به "سارس" موسوم به "کورونا" خبر داد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرگ این تبعه خارجی 63 ساله در عربستان در حالی اتفاق می افتد که شمار مبتلایان به این ویروس کشنده به 32 نفر رسیده است که تاکنون 17 نفر از آن جان خودشان را از دست داده اند.
اداره بهداشت و درمان القصیم اعلام کرد: به دنبال انتقال یک تبعه خارجی به بیمارستان مرکزی شهر "بُرَیده" و شکایت از عوارضی مشابه به کورونا، نمونه های گرفته شده از وی برای بررسی دقیق به آزمایشگاه مرکزی ریاض فرستاده شد که در نتیجه ابتلای وی به این بیماری به اثبات رسید.
پایگاه خبری "الریاض نت" نیز امروز به نقل از "محمد الدباسی" سخنگوی رسانه ای اداره بهداشت منطقه القصیم اعلام کرد که تیمی از پزشکان متخصص با هدف اطمینان از عدم ابتلای نیروهای بخش درمان بیمارستان محل مداوای متوفی و نزدیکان وی به این بیماری، به القصیم اعزام می شوند.
الدباسی خاطرنشان کرد: این، اولین مورد از ابتلا به این بیماری در دو ماه گذشته و دومین مورد پس از انتشار این بیماری است.
"کیجی فوکودا" معاون مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد: به علت کمبود اطلاعات درباره منابع بیماری کورونا، کنترل آن دشوارتر از کنترل بیماری آنفولانزای پرندگان است.

پربیننده ترین خبرها