واكنش الوفاق به گستاخی وزير خارجه بحرين

واكنش الوفاق به گستاخی وزير خارجه بحرين
دوشنبه 6 خرداد 1392 - 22:29

منامه، (العالم) ـ رييس شوراي مشورتي جمعيت اسلامي الوفاق ملي بحرين، با اظهار شگفتی از اقدام وزير خارجه اين كشور در به کار بردن واژه "تروريست" برای دبير كل حزب الله لبنان، تاکید کرد: اگر اندک شرافتی برای اعراب باقی مانده باشد، آن را مرهون نصرالله هستند.

"جميل كاظم" عصر دوشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: كسي كه ديگران را به تروريست متهم مي كند، سزاوار است كه ابتدا نگاهي به خود و حوادث كشورش از زمان شروع انقلاب 14 فوريه تاكنون بيندازد تا تروريسم دولتي و رسمي، شامل پاكسازي نژادي، طبقاتي، فرقه اي، شكنجه، محاكمه هاي صوري و بي حرمتي به مقدسات و تعدي به مساجد را در بحرين ببيند.


كاظم گفت: نهادهاي حقوق بشر وقوع اين اقدامات ضد بشري در بحرين را مورد تاييد و تاكيد قرار داده و كميته حقيقت ياب شريف بسيوني در گزارش خود از نقض مکرر حقوق بشر در بحرين، به اين اقدامات اشاره كرده است.

 

وي افزود: اين گونه اقدامات و نقض آشكار حقوق بشر در بحرين از سوي دستگاه هاي رسمي قضايي، دستگاه هاي قانونگذاري، اجرايي و يا نهادها و وزارتخانه ها علاوه بر گروههاي هم پيمان با اين دستگاه ها و نهادها صورت مي گيرد. از اين رو اقدام وزير خارجه بحرين در خصوص اتهام به سيد حسن نصرالله تلاشي براي فرار به جلو و شانه خالي كردن از حل و فصل مشكلات اساسي كشور است.

 

اين فعال سياسي و حقوقي خاطرنشان كرد كه نظام رسمي عربي تلاش مي كند تا از طريق اتهام به ايران، حزب الله، سوريه و گروه هاي مقاومت در منطقه - كه در حال مقابله با طرح هاي صهيونيستي هستند- به ايجاد دشمني خيالي و ساختگي مبادرت كند تا از فشارهاي افكار عمومي نسبت به خود بكاهد.

 

كاظم خاطرنشان كرد: اتهام وزير بحرين به سيد حسن نصرالله در واقع به دور از عرف ديپلماتيك است و بنا به گفته ناظران، دخالت در امور داخلي ديگر كشورها به شمار مي آيد.

 

رييس شوراي مشورتي جمعيت اسلامي الوفاق ملي بحرين اظهار داشت: جاي تعجب است كه وزير خارجه بحرين به بزرگترين حزب عربي كه افتخار آزادي كشورش از چنگال رژيم صهيونيستي و شكست طرح خاورميانه بزرگ را دارد، اتهام تروريست بودن وارد کند.

 

كاظم افزود: اگر امروزه ذره اي شرف، عزت و كرامت براي جهان عرب و اسلام باقي مانده است، يكي از برجسته ترين عوامل آن، سيد حسن نصرالله است.

 

وي از وزير خارجه بحرين خواست لفظ "تروريست" را براي رژيم اشغالگر و کسانی به كار ببرد كه تحت تاثیر گرايش های قومي، مذهبي، فكري و سياسي، به نبش قبر صحابه بزرگ پيامبر اكرم (ص)، كشتار مردم و مثله كردن اجساد آنها مبادرت مي كنند.
14:42

پربیننده ترین خبرها