راشد الغنوشی: سلفی های تکفیری، "خوارج" معاصرند

راشد الغنوشی: سلفی های تکفیری،
جمعه 10 خرداد 1392 - 11:53

رئیس جنبش النهضه تونس با انتقاد شدید از جریان سلفی های تکفیری آن ها را "خوارج معاصر" نامید و گفت: این ها هر جا که می روند، خرابی و ویرانی به بار می آورند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، راشد الغنوشی در نشست اعضای جنبش النهضه که در منطقه التضامن در غرب پایتخت برگزار شد، به شدت به جریان های سلفی تکفیری تاخت و گفت: اگر راست می گویید فقط یک کشور معرفی کنید که با حضور این گونه افراد، روی موفقیت به خود دیده باشد. آیا سومالی، عراق و افغانستان که عرصه تاخت و تاز این جریان هاست، کشورهایی باثبات هستند؟

 

وی افزود: تفاوت جنبش النهضه تونس با تکفیری ها در آن است که ما تندرو و بی پروا نیستیم و منافع کشور را در نظر داریم.

 

الغنوشی با تاکید بر این که هیچ یک از رهبران جریان های سلفی کارشناس اقتصاد، حقوق، علوم اجتماعی یا دیگر علوم نیستند و فتواهای خود را نیز از افغانستان می گیرند، خاطر نشان کرد: شمار زیادی از مردم تونس به سبب عملکرد تند برخی گروه های تکفیری از اسلام به وحشت افتاده اند. اسلام تاج سر ماست، اما باید وضع ژئوپولتیک منطقه را هم مدنظر داشته باشیم.

 

شمار اعضای جریان سلفی تکفیری در تونس، سه تا چهار هزار نفر برآورد شده است، اما گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که این جریان، دستکم 15 هزار طرفدار در تونس دارد. رهبران احزاب مخالف در تونس، این احزاب را متهم می کنند که زمینه خشونت و استفاده از سلاح و زور برای تحمیل عقاید انحرافی خود به دیگران فراهم می کنند.

 

منطقه التضامن در پایتخت تونس، یک شنبه گذشته، عرصه درگیری میان سازمان "انصار الشریعه" و نیروهای پلیس بود که یک کشته و ده ها زخمی بر جا گذاشت. این سازمان، به سال 2000 در جلال آباد افغانستان توسط "ابوعیاض" تشکیل شد. کارشناسان، ابوعیاض را شاگرد ابوقتاده می دانند که در حال حاضر به اتهام تهدید امنیت ملی، در انگلیس زندانی است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها