"خط قرمز" مصر برای گردشگران ایرانی

شنبه 11 خرداد 1392 - 19:25

العالم – وزیر گردشگری مصر در گفتگو با یک روزنامه عربستانی از اجرای قوانین و مقررات سختگیرانه برای گردشگران ایرانی خبر داد و تاکید کرد: اجازه نمی دهیم به خاطر ایران، روابط ما با دوستانمان در خلیج فارس دچار خدشه گردد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " هشام زعزوع " به روزنامه الوطن عربستان، گفت: نمی گذاریم گردشگران ايراني از سفر به مصر اهداف سیاسی و مذهبی را دنبال کنند و این خط قرمز ما است و هر گردشگری که از سفر به مصر برای گسترش مذهب استفاده کند، بازداشت خواهد شد.


وی افزود: اگر رابطه با ایران باعث ایجاد کوچکترین اختلالی در رابطه با دیگر کشورها شود، این ارتباط را قطع می کنیم. زعزوع در مقابل از افزایش شمار گردشگران عربستاني در مصر به 240 هزار نفر خبر داد.

 

زعزوع در پاسخ به سوال گزارشگر الوطن که دوستی با ایران را باعث از دست دادن دوستان مصر در خلیج فارس دانسته بود، گفت: نمي توانيم بپذيريم كه به هيچ قيمتي و يا به خاطر روابط با ايران يا كشوری ديگر دوستان خود را در عربستان يا در كشورهاي حوزه خليج فارس از دست دهيم و اين براي ما يك اصل است كه جايگزين ندارد و از آن نخواهيم گذشت.


وی افزود:عربستان و خلیج فارس امتداد منطقه عربي مصر است و روابط ما با آنها راهبردی و ابدی است؛ ما نمی توانیم ضربه زدن به این روابط را بپذيريم، زیرا این رابطه خط قرمز ما است.

 

وزير گردشگري مصر با تاکید بر سیاست های این کشور برای حمایت از گردشگری، گفت: ما مقررات و ضوابط سختي را براي گردشگران ايراني وضع می کنیم و قبول نخواهيم كرد كه آنها از گردشگري با اهداف سياسي يا گسترش مذهب استفاده کنند و به آنها اجازه سفر به عتبات مقدس يا مساجد اهل بيت را نخواهيم داد، زيرا آن را خط قرمز مي دانيم و پيام ما به ايراني ها اين است كه اگر به قصد تفريح وارد اين كشور شده ايد، به شما خوشامد مي گوييم، اما درصورتي كه احساس کنیم كسي با اهداف سياسي يا برای گسترش مذهب به مصر سفر كرده است، گردشگران ایرانی را متوقف مي كنيم.

 

وي تاكيد كرد: اين مساله را به اطلاع پادشاه، دولت و مردم عربستان سعودي مي رسانيم كه در صورت بروز کوچکترین مشکلی با ایران، کاملا ارتباط با این کشور را قطع می کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها