فلسطينيان ازحق بازگشت صرف نظرنمي کنند

فلسطينيان ازحق بازگشت صرف نظرنمي کنند
يکشنبه 25 ارديبهشت 1390 - 13:13

جنوب لبنان (العالم) ـ يکي از رهبران جبهه دموکرات براي آزادسازي فلسطين تاکيد کرد، مردم فلسطين به حق بازگشت پايبند هستند و هيچ کسي حق صرف نظر از اين حقوق ملت فلسطين را ندارد.

علي فيصل روز يکشنبه در حاشيه تظاهراتي در جنوب لبنان در گفتگو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: پيام ما براي سرزمين فلسطين اين است که روز بازگشت و نيز برچيدن سيم خاردارهايي که رژيم صهيونيستي براي حفظ امنيت خود در اطراف ميهن ما کشيده است، دور نيست.
وي افزود: همانطور که مقاومت لبنان تا دروازه هاي سرزمين اشغال شده فلسطين پيش رفت ما نيز وارد آن خواهيم شد و از اين دروازه و از مارون الراس، ناقوره، رفح و غور الاردن عبور خواهيم کرد تا به ديار خود بازگرديم و اين به رغم همه تلاش هاي رژيم صهيونيستي براي تضييع اين حق ماست.
فيصل تاکيد کرد که پيام ما فقط براي مردم مقاوم فلسطين در الجليل، مناطق اشغالي 48 ، غزه، کرانه باختري و آوارگان نيست بلکه پيام خود را يکصدا براي سازمان ملل مي فرستيم  مبني بر اين که حق بازگشت حق فردي و جمعي است و هيچ کسي نمي تواند از اين حق صرف نظر و يا در خصوص آن معامله کند.
وي خاطرنشان کرد: حق بازگشت حق مقدسي است که همه قوانين بين المللي و حقوق بشر آن را تضمين مي کند و مردم فلسطين با ادامه انقلاب و انتفاضه خويش همچنان بر اين حق تاکيد دارند.
فیصل افزود: روزهاي قبل از 15 ماه مي (سالروز فاجعه نکبت اشغال فلسطين)  بسيار متفاوت از بعد آن خواهند بود زيرا نقطه آغاز حرکت براي انتفاضه اي سوم به دست آوارگان خواهد بود.
وي از مردم لبنان و مقاومت لبناني و ملت هاي عرب در مصر و اردن و همه کشورهاي اطراف فلسطين و همه آزادگان جهان که از مردم فلسطين حمايت مي کنند و حق بازگشت را نه فقط مساله اي فلسطيني بلکه يک مساله عربي و مربوط به همه آزادگان جهان مي دانند، قدرداني کرد.
فيصل خاطرنشان کرد: سازمان ملل بايد بداند که هيچ جايگزيني براي قطعنامه 194وجود ندارد و بايد اين قطعنامه را اجرايي کند و براي پاسخ به خون شهيدان و هزاران بازداشت شده و زخمي ، بايد به مردم فلسطين حق تعيين سرنوشت را بدهند.
وي اظهار داشت: مردم فلسطين همگي بر حق بازگشت توافق نظر دارند و اين حق موجب وحدت آنهاست.
عضو برجسته جبهه دموکرات براي آزادسازي فلسطين تصريح کرد: توافقنامه آشتي گروه هاي فلسطيني در قاهره، گامي مهم در مسير حمايت از مبارزان آواره و وحدت موضع آنهاست و به دنبال اين مساله توافق بر سر شيوه هاي مقاومت و انتفاضه بار ديگر جايگاه خود را به دست آورد.
فيصل گفت: فلسطيني ها تاکيد دارند که حق بازگشت خطي قرمز است و همه تلاش هاي آمريکا و اسراييل براي حذف اين حق ، با مقاومت شديد آنها روبرو خواهد شد به طوري که پس از 63 سال فلسطينيان همچنان بر اين حق خود اصرار مي ورزند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها