گزارش اختصاصی العالم از القصیر + ویدیو

چهارشنبه 15 خرداد 1392 - 20:47

دمشق(العالم)- خبرنگار شبکه العالم گفت: ارتش سوریه پس از پاکسازی کامل شهر "القصیر" از وجود تروریست ها، این شهر را امن و آماده بازگشت اهالی آن اعلام کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "حسین مرتضی" دقایقی پیش از القصیر سوریه گزارش داد، منابع نظامی سوری اعلام  کرده اند با توجه به این که این شهر مقر اصلی گروه تروریستی موسوم به النصره بود، پاکسازی آن باعث قطع امداد رسانی به افراد مسلح از تمام مناطق سوریه شد.
حسین مرتضی گفت: ما اینک در مرکز شهر القصیر میدان الساعه که کانون شدید ترین نبردها بین ارتش و تروریست ها بود، هستیم و اینک برای همه آشکار شده است که ارتش سوریه توانسته است شهر را به طور کامل در کنترل خود بگیرد.

وی افزود: عملیات ویژه پاکسازی القصیر چند ساعت در محورهای مختلف ادامه یافت و ارتش در نهایت توانست تمام مناطق آن را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

خبرنگار العالم با اشاره به شدت درگیری ها در این شهر، گفت: تروریست ها تونل های زیر زمینی در این شهر حفر کرده بودند و از طریق این تونل ها در تردد بودند و حتی برخی کشورهای مغرض این شهر را پایتخت گروه های مسلح بویژه جبهه النصره می دانستند؛ اما در نهایت نیروهای ارتش توانستند این شهر را پاکسازی کنند
وی گفت: زیادی قبرها و اجساد روی زمین بیانگر تلفات سنگین تروریست ها در این شهر است.

حسین مرتضی تصریح کرد که این پاکسازی به معنی پایان نبرد در این منطقه نیست و ارتش فراریان مسلح را تحت تعقیب قرار خواهد داد و درگیری در القصیر ادامه خواهد یافت.

وی گفت: با پاکسازی القصیر در عمل تمام راه های ارتباطی و امدادرسانی به گروه های مسلح که از لبنان بویژه منطقه عرسال تغذیه می شد، مسدود شده است و تا چند روز آینده شاهد پیامدهای ناگوار این وضع برای تروریست ها خواهیم بود.

حسین مرتضی گفت: گروه های مسلح مستقر در  این شهر به انواع تجهزات نظامی و حتی ضد هوایی و تیربارهای سنگین دوشکاه دست می یافتند اما ارتش سوریه رویای تروریست ها را آشفته تر کرد و بدون شک این شکست گروه های مسلح بر روند عملیات در مناطق دیگر از جمله ریف دمشق و حلب تاثیر خواهد گذاشت.
MKH-5-14:27 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها