گزارش العالم از کلیسای تخریب شده در القصیر

پنج‌شنبه 16 خرداد 1392 - 18:07

القصیر، العالم - خبرنگار شبکه العالم در سوریه، از شهر القصیر گزارش داد، بسیاری از آثار باستانی و تاریخی این شهر از جمله کلیسای آن که بیش از سیصد سال قدمت دارد، به دست گروه های مسلح و تروریستی تخریب شده است.

"حسین مرتضی" که نیروهای ارتش سوریه را از آغاز عملیات شهر مهم و راهبردی القصیر تا پاکسازی کامل آن همراهی کرده، با نشان دادن تصاویر برخی ساختمان ها و نمادهای اصلی این شهر تأکید کرد؛ القصیر  پس از گذشت دو سال از حضور گروههای مسلح، دیشب برای نخستین بار شب آرامی را پشت سر گذاشت.

بنا بر این گزارش، پاکسازی برخی اماکن از بمب و مین ها و سلاح های باقیمانده انجام شده است. افراد مسلح از برخی اماکن مانند کلیسای تاریخی القصیر به عنوان تونل، انبار و بیمارستان صحرایی برای مداوای مجروحانشان استفاده می کردند.   

وی با اشاره به اینکه اهالی در حال بازگشت به شهر هستند، خاطر نشان کرد: گروههای مسلح پس از ورود به این شهر کلیسا و مناطق اطراف آن را تخریب کردند.

"الیاس" جانشین مسؤول کلیسای القصیر در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: پس از آزادی شهر القصیر، به کلیسا آمدیم و مشاهده کردیم که درها، مجسمه ها و صلیبهای کلیسا که سیصد سال قدمت دارد، به سرقت رفته است.

وی ترکیه و قطر را به تشویق ترروریستها برای ارتکاب جنایت، حمله به کلیساها، مقدسات، آثار تاریخی و زیرساخت های شهر القصیر متهم کرد.

الیاس افزود: این کلیسا سه قرن پیش توسط مسلمانان و مسیحیان منطقه ساخته شده و نمادی از وحدت ساکنان این شهر بود؛ اما جبهه النصره آن را تخریب کرد.
MKH-6-11:35

پربیننده ترین خبرها