عضو جمعیت الوفاق:

حکم زندان نوجوان بحرینی شرم آور است

حکم زندان نوجوان بحرینی شرم آور است
يکشنبه 19 خرداد 1392 - 22:58

عضو جمعیت الوفاق با انتقاد از سیاست امنیتی رژیم آل خلیفه در برخورد با معترضان تاکید کرد، رژیم نمی تواند به زور اسلحه، مردم را به گفت و گو وادارد.

"عبدالغنی خلیل" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، گفت وگوهای مخالفان و رژیم آل خلیفه را بدون هیچ زمینه مثبتی دانست و گفت: رژیم برخورد پلیسی با معترضان را در دستور کار قرار داده است؛ در حالی که اگر خواهان گفت وگویی جدی و ثمربخش است، باید دست از بازداشت شهروندان بردارد.

عضو جمعیت الوفاق همچنین خواستار توقف ضرب و شتم افراد بازداشت شده شد و گفت: در بحرین کاملا مشخص است که چه کسی دست به خشونت می زند. خشونت، از طرف رژیمی است که مساجد را ویران می کند، خشونت از طرف رژیمی است که 5000 تن از نخبگان کشور را از کار اخراج می کند، خشونت از طرف رژیمی است که زنان و کودکان و نوجوانان زیر 17 سال را بازداشت می کند، خشونت از طرف رژیمی است که به خانه های مردم حمله می کند و به داخل خانه ها گازهای سمی شلیک می کند، اگر قرار است خشونت طلبان مجازات شوند، هیچ کس جز رژیم حاکم، سزاوار بازخواست و محاکمه نیست.

خلیل احکام صادره علیه مخالفان را شرم آور خواند و گفت: صدور حکم زندان برای نوجوانی که هنوز به سن قانونی نرسیده، باید عرق شرم بر جبین هر مقام بحرینی بنشاند. گفت و گو در چنین شرایطی به هیچ وجه نمی تواند ثمربخش باشد. رژیم برای زمینه سازی گفت و گو چه کرده است؟ آیا زندانیان را آزاد کرده است؟ آیا اخراج شدگان را به سر کارشان بازگردانده است؟ خیر. هیچ کدام از این اقدامات و حتی هیچ اقدام ناچیز دیگری برای به نتیجه رسیدن گفت و گو انجام نداده است. رژیم باید بداند که نمی توان به زور تفنگ، مردم را به گفت و گو واداشت.

عبدالغنی خلیل در پایان تاکید کرد: 64 درصد مردم مخالف رژیم هستند اما به اندازه کافی در گفت وگوها با آل خلیفه نماینده ندارند و این گونه نمی توان گفت و گوها را ادامه داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها