نگرانی آمریکا از ناتوان شدن تروریستها در سوریه

نگرانی آمریکا از ناتوان شدن تروریستها در سوریه
سه شنبه 21 خرداد 1392 - 12:35

به نظر مي رسد كه پاکسازی شهر "قصير" در سوریه از گروه ها مسلح و تروریستی بر موضع دولت آمريكا تاثيرگذاشته است. آمريكا ديروز با ابراز نگرانی از اوضاع سوریه تأکید کرد که بايد به مخالفان مسلح براي حفظ مواضع شان كمك كند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع رسانه ای به نقل از دولت آمريكا اعلام كردند كه مسئولان وزارت  خارجه، دفاع، سازمان اطلاعات و امنيت و ديگر ارگان هاي اين كشور براي بررسي موضوع ارائه تسليحات نظامي به مخالفان سوريه جلسات فشرده ای را برگزار كرده اند.
خبرگزاری "اسوشیتد پرس" به نقل از این مسؤولان تأکید کرد، به علت پيشروي سريع نيروهاي ارتش سوريه به ويژه در قصير و حومه آن، دولت آمريكا اين هفته تصميم مي گيرد كه سلاح هاي كشنده به مخالفان بدهد.
همچنين دولت آمریکا قرار است موضوع ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه را بررسی کند.
در همين حال، برخي منابع اعلام كردند كه جان كري به علت بررسي اين مسائل سفر خود به منطقه را به تعويق انداخته است.
با وجود ادعای آمریکا مبنی بر حمایت از مردم سوریه و تلاش برای پایان دادن به بحران این کشور، تصمیم های مسؤولان این کشور برای رساندن سلاح بیشتر به دست مخالفان موجب شعله‌ور تر شدن جنگ در این کشور شود.
به عقیده ناظران تلاشهاي مسؤولان آمريكایی برای کمک به مخالفان مسلح با ادعاهاي "جان كري" وزير خارجه و ديگر مسؤولان اين كشور مبني بر اينكه از نشست ژنو-2 و رسيدن به حل و فصل سياسي بحران سوريه حمايت مي كنند، در تضاد است.

پربیننده ترین خبرها