سفیر روسیه: خبرهای نشست بلفاست صحت ندارد

سفیر روسیه: خبرهای نشست بلفاست صحت ندارد
چهارشنبه 29 خرداد 1392 - 14:37

العالم، بیروت - سفیر روسیه در لبنان تاکید کرد خبرهای منتشر شده در خصوص مقابله 7 کشور در بلفاست با روسیه صحت ندارد.

" الکساندر زاسپکین " روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: هشدارهای مسکو مبنی بر گسترش تروریسم در نتیجه عواقب جنگ سوریه و افزایش نگرانی های جهانی درباره تروریسم موجب شده تا آمریکا برای رسیدن به تفاهم با روسیه تلاش کند.

وی افزود: اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بیانگر آن است که مسکو به دنبال نقاط مشترکی با واشنگتن است و اطلاعات رسانه ها درباره نشست گروه هشت در بلفاست مبنی بر قرار گرفتن هفت کشور در برابر روسیه در زمینه موضوع سوریه صحت ندارد.

زاسپکین خاطرنشان کرد: اختلافات روسیه وآمریکا در سوریه درباره کناره گیری بشار اسد از قدرت همچنان ادامه دارد، اما روسیه می خواهد این مانع را کنار بگذارد و فقط بر نکات مثبت تمرکز کند.

وی درباره سخنان رئیس جمهور روسیه دراین نشست مبنی بر اینکه سلاح هایی که برای مخالفان مسلح سوری ارسال می شود در پایان دراروپا استفاده خواهد شد، گفت: این موضوع جدیدی نیست، ما از مدتها پیش این خطرات را گوشزد کردیم که این سلاح ها در نهایت به اروپا، آمریکا و همه مناطق جهان سرازیر می شود؛ و معتقدم تلاش آمریکا برای ایجاد تفاهم با ما درباره سوریه در نتیجه هشدارهای روسیه در خصوص این موضوع و همچنین نگرانی از افزایش افراطی گری و اقدامات تروریستی است.

زاسپکین افزود: باید درباره مبارزه با تروریسم و هم چنین روند مذاکرات اجماع وجود داشته باشد.

سفیر روسیه در بیروت درباره اقدام غرب در تجهیز مخالفان سوری به سلاح و انتقاد همزمان آنها از روسیه برای انعقاد قرارداد فروش سلاح به سوریه، اظهار داشت: غرب از مسابقه تجهیز دولت و مخالفان به سلاح سخن می گوید، اما روسیه به دنبال آغازمذاکرات است.

وی تأکید کرد: کاملا واضح است که سوریه پیشرفت نظامی داشته و حوادث اخیر نیز تاکیدی بر این واقعیت است، اما به نظر می رسد غرب بار دیگر برای ادامه درگیری ها به دنبال تحریک گروههای مسلح است که این منطق به فرایند سیاسی آسیب می زند و قابل قبول نیست.
18-22:55

 

پربیننده ترین خبرها