رزمایش شیر آماده اردن پیش از موعد پایان یافت

رزمایش شیر آماده اردن پیش از موعد پایان یافت
چهارشنبه 29 خرداد 1392 - 17:00

رزمایش "شیر آماده" که با شرکت 19 کشور از جمله آمریکا، اردن و شماری از کشورهای عربی و غربی در اردن برگزار می شد، روز چهارشنبه، یعنی دو روز پیش از موعد تعیین شده، به پایان رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فرماندهی نیروهای مسلح اردن اعلام کرد: در این رزمایش نیروهای ارتش اردن و آمریکا تمرین هایی برای استفاده از جنگنده های اف 16 و همچنین رزمایش هایی دریایی با شبیه سازی مبارزه با دزدی دریایی برگزار شد.

در این رزمایش که در منطقه القویره در جنوب اردن برگزار شد، 15 هزار تن شرکت داشتند که هشت هزار نفر از آنان را نیروهای نظامی در رده های مختلف تشکیل می دادند و هفت هزار نفر دیگر از پرسنل غیرنظامی سازمان های امنیتی و سازمان های غیرنظامی 19 کشور از جمله کشورهای عربی بودند. از کشورهای عربی شرکت کننده در این رزمایش می توان به اردن، مصر، عراق، عربستان، بحرین، کویت، لبنان، قطر، امارات و یمن اشاره کرد. بجز آمریکا، از کشورهای غربی، کانادا، چک، فرانسه، ایتالیا و انگلیس و هلند و از کشورهای آسیایی پاکستان و ترکیه نیز شرکت داشتند.

یک منبع نظامی آمریکایی تاکید کرد که نیروهای این کشور، تا 48 ساعت دیگر، خاک اردن را ترک خواهد کرد.

این در حالی است که چند روز پیش یک منبع دیگر در وزارت دفاع آمریکا " پنتاگون " اعلام کرده بود که چاک هگل وزیر دفاع آمریکا موافقت کرده بود که جنگنده های اف 16 و موشک های پاتریوت آمریکا، پس از رزمایش در اردن باقی بمانند و خاطر نشان کرده بود که این سلاح ها در اختیار نیروهای مسلح اردن خواهد بود و کارشناسان آمریکایی به پشتیبانی فنی از آن ها در زمینه استفاده از آن ها خواهند پرداخت.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها