با حمايت آمريكا صورت مي گيرد؛

قاچاق سلاح از پايگاه های سری تركيه و اردن به سوريه

قاچاق سلاح از پايگاه های سری تركيه و اردن به سوريه
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 11:26

ناظران سياسی معتقدند تصميم آمريكا براي حمايت و مسلح كردن گروه های تندرویی كه ضد مرم سوريه می جنگند، به دنبال پيروزی های ارتش سوريه و وارد كرن ضربات سنگين بر اين گروه ها كه آنها را در آستانه نابودی قرار داده، اتخاد شده است.

"محمد نصور" تحليل گر سياسي و فعال رسانه اي روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: وزارت دفاع آمريكا در اقدامي شتابزده و براي نخستين بار به صورت آشكار اعلام كرد كه از گروه هاي مسلح در سوريه حمايت مي كند و فراتر از آن از تمام كشورهاي غربي خواست به حمايت و پشتيباني تسليحاتي از اين گروه ها بپردازند تا ارتش سوريه نتواند حومه حلب و شمال اين شهر را از عناصر مسلح پس بگيرد زيرا اين كار به نابودي جبهه النصره و ديگر گروه هاي مسلح مخالف نظام سوريه منجر مي شود.

گزارش هاي غربي حاكي از آن است كه سلاح هاي قاچاق شده به سوريه از طريق پايگاه هاي نظامي سري در اردن و تركيه، موشك هاي زمين به زمين و زمين به هوا، سلاح هاي دوش پرتاب، ضد تانك و ضدهوايي، تفنگ هاي دوربين دار حرارتي و تفنگ هاي خودكار را شامل مي شود.

يك افسر ارتش سوريه به خبرنگار شبكه العالم گفت: آنها موشك هاي پيشرفته و دوربين هاي بسيار پيشرفتۀ ديد در شب دارند و علاوه بر آن سلاح هايي در اختيار دارند كه تا به حال نظير آن را نديده ايم و اين سلاح ها را در بيش از يك منطقه در اختيار گروه هاي مسلح قرار داده اند.

با اين حال به نظر مي رسد ارسال اسلحه براي گروه هاي مسلح و كنار گذاشتن راه حل هاي سياسي، تغييري در وضعي كه ارتش سوريه بر عرصه جبهه هاي جنگ حاكم كرده است، ايجاد نخواهد كرد و تنها نتيجه آن افزايش كشتار بي گناهان و گسترش خشونت ها خواهد بود.

مردم سوريه بر اين باورند كه ارسال سلاح براي گروه هاي مسلح، تلاشي براي جلوگيري از نابودي آن هاست كه به دلیل عملكرد موفق ارتش سوريه، رو به نابودي گذاشته اند و همچنين اقدامي در جهت سرپوش نهادن بر دستاوردهاي بزرگ ارتش سوريه در نبرد با گروه هاي مسلح به شمار می رود.

17-19:37
26

پربیننده ترین خبرها