اعزام تروریست از الجزایر به سوریه با کمک موساد

اعزام تروریست از الجزایر به سوریه با کمک موساد
پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 - 10:17

یک روزنامه الجزایری از فعالیت موساد در این کشور برای جذب و اعزام تروریست به سوریه خبر داد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الفجر" تأکید کرد سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) ازگروه های افراطی برای جذب افراد به منظور اعزام به سوریه و جنگیدن درکنار نیروهای مسلح تروریست ضد نظام این کشور حمایت می کند.

این روزنامه الجزایری خاطرنشان کرد: گروه های افراطی که برای جذب جوانان الجزایری برای جنگ در سوریه درکنار گروه های تروریستی فعالیت می کنند، از سوی موساد حمایت می شوند.

بر اساس این گزارش، بازجویی سرویس های امنیتی الجزایر از عناصر گروه های افراطی که از مرزهای شرقی وارد الجزایر شده اند نشان می دهد که این گروه ها به دنبال جذب جوانان الجزایری برای جنگ در سوریه هستند؛ و دراین زمینه از حمایت مالی و معنوی موساد برخوردارند.

منابع یاد شده افزودند: اعضای این گروه ها از کشورهای مختلف عربی هستند و مقر آنان درتونس قرار دارد و جنبش حاکم النهضه در تونس از آن ها حمایت می کند و بر توطئه قطر برای کشورهای مغرب عربی ، سرپوش می گذارد.

منابع یاد شده همچنین افزودند که اعضای این گروه ها با نفوذ به محافل جوانانی که به جریان سلفی افراطی گرایش پیدا کرده اند، به جمع آوری کمک برای " مبارزان " در سوریه اقدام می کنند.

این روزنامه الجزایری خاطرنشان کرد تحقیقات مسئولان امنیتی این کشور طی روزهای گذشته نشان دهنده حضور عناصر گروه های افراطی در این کشور و فعالیت مخفیانه آنان در شرق الجزایر برای جذب جوانان به منظور جنگ در سوریه است؛ و منابعی که این اطلاعات را آورده اند ، اعلام کرده اند که جریانهای افراطی تونسی از این عناصر حمایت می کنند و از طریق مرزهای زمینی الجزایر به سمت این کشور می روند.

روزنامه " الشروق " الجزایر نیز یکشنبه گذشته اعلام کرد که نیروهای امنیتی الجزایر در روزهای گذشته دو نفر از اعضای ارشد گروه " انصار الشریعه" تونس را که در تلاش برای ایجاد ارتباط مستقیم با سلفی های افراطی الجزایری بودند دستگیر کردند.

منابع یاد شده افزودند نیروهای امنیتی الجزایری به این نتیجه رسیده اند که این تونسی ها در بازارهای أهراس و خنشله به دنبال جذب نیرو برای گروه تروریستی جبهه النصره در سوریه بودند.

گزارش های اطلاعاتی و رسانه ای جهانی از وجود ده ها هزار مزدور خارجی در سوریه و جنگیدن آنان در کنار گروه های تروریستی مسلح دراین کشور حکایت دارد، بر اساس این گزارش ها این عناصر از بیش از 46 کشور جهان هستند.
روزنامه " دی ولت " آلمان نیز چند ماه قبل در گزارشی به نقل از سرویس های امنیتی این کشور تأکید کرده بود شمار تبعه های سوری که تحت عنوان "ارتش آزاد" در این کشور در حال جنگ هستند از 5 درصد تجاوز نمی کند و 95 درصد از جنگجویان درسوریه وابسته به گروه های افراطی از لیبی و دیگر کشورهای آفریقایی هستند که از حمایت رسمی کشورهای عربی و کشورهای حوزه خلیج فارس برخوردارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها