با تایید مسلح کردن گروه های تروریستی

اوباما: بر راه حل سیاسی در سوریه تاکید داریم!

اوباما: بر راه حل سیاسی در سوریه تاکید داریم!
چهارشنبه 29 خرداد 1392 - 17:48

رئیس جمهور آمریکا که پس از پایان نشست گروه هشت در سفری رسمی راهی آلمان شده است، پس از دیدار با صدراعظم این کشور در یک کنفرانس خبری حاضر شد و به سوالات مختلف خبرنگاران در موارد گوناگون پاسخ گفت.


به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این کنفرانس خبری اوباما به همراه آنگلا مرکل به موضوعاتی مانند: جاسوسی‌های اینترنتی، افغانستان، مذاکره با طالبان، روند سازش در خاورمیانه، گوانتانامو، روابط آمریکا- اروپا و بالاخره مساله مهم سوریه پرداختند.
رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به جزئیاتی خاص با بیان اینکه درباره تحولات سوریه با متحدان خود به توافقی در خصوص این کشور دست یافته‌ است؛ گفت: ما همچنان بر حل بحران سوریه از طریق راه حل سیاسی تاکید داریم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ماهیت سلاح‌هایی که آمریکا قرار است در اختیار مخالفان سوری قرار دهد، گفت: نمی‌توانم در مورد برنامه‌های واشنگتن در خصوص سوریه توضیحی بدهم اما سیاست ما درباره سوریه مشخص است و آن اینکه از ابتدا برای توقف خشونت‌ها و عدم استفاده از سلاح‌های شیمیایی تلاش کردیم و بهترین راه برای آن آغاز مرحله انتقالی با استفاده از دولتی با اختیارات کامل است.
اوباما در ادامه گفت: معتقدیم بشار اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) مشروعیت خود را از دست داده است چرا که راه جنگ با ملت خود را در پیش گرفت و این چیزی است که در کنفرانس گروه 8 با هم‌پیمانان خود از جمله روسیه درباره آن مذاکره کردیم.
اوباما در پایان تاکید کرد که واشنگتن خواهان قدرت گرفتن مخالفان سوری است اما در مقابل می‌کوشد تا از قوی‌تر شدن افراطگرایان در سوریه جلوگیری کند.
اوباما همچنین در مورد استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی گفت که ما بر این مساله تاکید داریم اما روس‌ها این مساله را رد می‌کنند.
پیش از این ولادیمیر پوتین گفته بود که نه تنها از دولت سوریه حمایت می‌کند بلکه به ارتش این کشور تسلیحات بیشتری خواهد داد تا بتواند تروریست‌های مسلح را سرکوب کند.
آمریکا و انگلیس به همراه فرانسه علی‌رغم تلاش برای گنجاندن بندی در مورد کناره‌گیری بشار اسد از قدرت در بیانیه پایانی گروه8 نه تنها به این امر موفق نشدند، بلکه در با فشار روسیه خواستار نبرد برای از بین بردن گروه‌های مسلح تروریستی و تندرو در سوریه شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها