ارتباط دفتر طالبان در قطر و حضور تروریست ها در ژنو-2

جمعه 31 خرداد 1392 - 12:47

العالم، دمشق - کارشناس سیاسی سوری، تلاش برای وارد کردن تروریست های حاضر در سوریه به روند مذاکرات سیاسی را محکوم کرد و گفت: افتتاح دفتر طالبان در دوحه قطر نشان می دهد که تروریسم بین المللی، دست پرورده آمریکا واسرائیل بوده است.

" عفیف دله " در گفتگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به اینکه تلاش برخی جناح ها برای وارد کردن القاعده و گروه های تروریستی به مذاکرات سیاسی باعث به رسمیت شناخته شدن آنها خواهد شد، گفت: در شرایطی که تحولات میدانی و نبرد با تروریست ها به نفع ارتش سوریه پیش می رود، اسرائیل و آمریکا شدیدا به تداوم درگیری ها در سوریه تمایل دارند و مقادیر زیادی سلاح برای افراد مسلح ارسال کرده اند.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری ادامه داد: حمایت نظامی و ارسال سلاح برای تروریست ها پدیده جدیدی نیست، اما اخیرا سخن از ارسال سلاح های سنگین برای تروریست ها به میان آمده است.

وی افزود: سخن گفتن از حمایت های تسلیحاتی به ابزاری برای فشار سیاسی و مذاکره با روسیه و سوریه تبدیل شده است.

دله تاکید کرد: حمایت تسلیحاتی غرب از مخالفان مسلح به هیچ وجه نمی تواند توازن نظامی جدید که با پیشروی ارتش سوریه همراه شده است را بر هم بزند.حتی اگر در سوریه جنگی بین المللی شکل گیرد، بیشترین ضررمتوجه رژیم صهیونیستی خواهد بود و همه جهان قدرت ارتش سوریه را خواهد دید.

به گفته وی، گروههای مسلح برای مشارکت در فرایند سیاسی و نهادهای دولتی به سوریه نیامده اند، بلکه به دنبال اجرای امارتی اسلامی منطبق با مفاهیم افراط گرایانه هستند.

دله گفت: آمریکا، اروپا و کشورهای حوزه خلیج فارس هم پیمان با ترکیه از این گروه ها برای برافروختن شعله های درگیری، آشوب و اعمال فشار استفاده می کنند.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوری تاکید کرد: تلاش برای وارد کردن تروریست ها به گفت وگوی سیاسی و به رسمیت شناخته شدن آنها که افتتاح دفتر طالبان در دوحه قطر اولین نشانه آن است، اثبات می کند که سازمان القاعده و تروریسم بین المللی از ابتدا دست پرورده آمریکا واسرائیل بوده است.

گفتنی است، مذاکرات آمریکا و طالبان ظرف چند روز آینده بدون مشارکت دولت افغانستان در دوحه قطر برگزار خواهد شد.

این در حالی است که آمریکا 12 سال پیش به بهانه از بین بردن طالبان با افغانستان حمله کرد و هنوز هم در این کشور حضور دارد.

پربیننده ترین خبرها