رسیدن محموله سلاح سنگین به دست مخالفان سوریه

رسیدن محموله سلاح سنگین به دست مخالفان سوریه
پنج‌شنبه 30 خرداد 1392 - 15:17

عربستان سعودی نخستین محموله سلاح سنگین را به دست مخالفان مسلح و گروه های تروریستی در سوریه رساند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم روزنامه "دیلی تلگراف" امروز (پنج شنبه) در گزارشی نوشت: پس از تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای حمایت نظامی از مخالفان سوریه، عربستان سعودی نخستین محموله سلاح سنگین را به شورشیان در حلب تحویل داد.
این روزنامه به نقل مخالفان سوریه تأکید کرد: مخالفان از موشکهای ضد تانک "کنکورس" که عربستان به مخالفان داده به صورت عملی در درگیری‌های حلب استفاده کرده اند و این موشکها تأثیر مخربی داشت.
بر اساس این گزارش، عربستان اکنون مقادیر بسیاری از این نوع موشک را در اختیار گروه های مسلح قرار داده، و این امر بیانگر آن است که آمریکا به صورت رسمی با ارسال سلاح سنگین برای این گروه‌ها از سوی همپیمانانش موافقت کرده است.
دیلی تلگراف به نقل از این منابع خاطرنشان کرد که اکنون کمکهای بسیاری برای مخالفان ارسال شده و سلاح های بسیاری نیز در راه است و این سلاح ها فقط به موشک خلاصه نمی‌شود.
این روزنامه انگلیسی تأکید کرد که چندین موشک در تپه های روستای "کفر حمره" در حومه شمالی حلب نصب شده است.

حمایت تسلیحاتی چند کشور غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها به ویژه عربستان، قطر و ترکیه از گروه های مسلح و تروریستی در سوریه درحالی است که این کشورها مدعی هستند از راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران این کشور حمایت می کنند. و همچنین با وجود کشته شدن شمار قابل توجهی از شهروندان به دست این گروه های تروریستی این کشورها مدعی هستند که اقدامات آنها در جهت خدمت به مردم سوریه است.

پربیننده ترین خبرها