برنامه غرب و اعراب برای جنگ هفتم در یمن

برنامه غرب و اعراب برای جنگ هفتم در یمن
سه شنبه 28 خرداد 1392 - 19:32

مرکز تحقیقات بین المللی "عدن" درباره مقدمه چینی برخی گروهها از جمله اخوان المسلمین، گروههای سلفی افراطی و حزب اصلاح یمن برای برافروختن آتش هفتمین جنگ میان حوثی ها و دولت یمن و تکرار سناریوی جنگ سال 1994 هشدار دادند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز تحقیقات بین المللی "عدن" در گزارشی اعلام کرد: به دنبال شکست شاخه های مختلف سازمان جهانی اخوان المسلمین در جنگ علیه بشار اسد و نگرانی از نابودی کامل آنها در سوریه پس از پیشروی های ارتش این کشور در هفته های اخیر، دولت یمن به همراه سایر کشورهای منطقه، توافق کردند تا راه جنگ را برای افراطیون مذهبی در خاک یمن باز کرده و بازگشت سریع یمنی ها و سایر اعراب حاضر در نبرد علیه بشار اسد به خاک یمن را فراهم کنند.
براساس گزارش مذکور، دستگاههای اطلاعاتی بین المللی خواستار استفاده از این گروههای افراطی برای سرکوب جماعت حوثی ها شده اند و بر این باورند که این گروه خطر فزاینده ای برای یمن، کشورهای نفتی همسایه آن و منافع غربی ها و به ویژه امریکایی ها در یمن و منطقه هستند.
در این گزارش خاطرنشان شده است، بررسی تحرکات میدانی نشان دهنده آن است که زمینه سازی برای هفتمین جنگ میان حوثی ها و نیروهای دولت یمن با همکاری اخوان المسلمین، گروههای افراطی سلفی و حزب اصلاح در جریان است تا سناریوی جنگ نظام صنعا علیه جنوب یمن و حضرموت به بهانه وجود القاعده، این بار علیه استان صعده و حوثی ها تکرار شود.
این مرکز در گزارش خود با اشاره به اظهارات یک مقام عالی رتبه در کمیته نظامی یمن تأکید می کند که سرلشکر "علی محسن الاحمر"، فرمانده سابق تیپ سابق یکم زرهی و مشاور نظامی "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور انتقالی یمن همچنان به فرماندهان نظامی به ویژه در جنوب آن کشور دستور می دهد و این امر روند تکمیل ساختار نیروهای مسلح کشور را با مانع مواجه می کند.
در این گزارش همچنین آمده است که امریکایی ها از جنگ عراق و افغانستان و ارسال نیروهایشان به این دو کشور که باعث تحمیل زیان های فراوانی به این کشور شد، درس عبرت گرفته اند. از این رو معتقدند که گروههای مسلح تکفیری بهترین ابزار برای اجرای اهداف آنها در منطقه هستند.
در این گزارش همچنین خاطرنشان شده است به دنبال شکست تلاش ها برای سرنگونی نظام سوریه و وارد آمدن ضربات و هزینه های فراوان به گروههای افراطی حاضر در صحنه جنگ، امریکایی ها و روسی ها درباره بحران آن کشور به توافقاتی دست خواهند یافت. به ویژه اینکه آمریکا، ترکیه و برخی از کشورهای عربی، در ابتدا بر این باور بودند که نظام سوریه به آسانی سقوط خواهد کرد و این امر به گمان آنها زمینه تحقق دو هدف یعنی سقوط نظام بشار اسد و کشته شدن حداکثری نیروهای افراطی را به طور همزمان فراهم خواهد کرد. این در حالی است که کشورهای منطقه مرزها را به روی گروههای افراطی مذکور که خود را "مجاهد" می دانند گشوده اند، و کشورهای عربی و غربی از نظر مالی و تسلیحاتی به آنها کمک می کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها