اخراج نماینده‌ای که رئیس جمهور را قبول ندارد

اخراج نماینده‌ای که رئیس جمهور را قبول ندارد
يکشنبه 2 تير 1392 - 23:07

یک نماینده مجلس شورای مصر به سبب همراه داشتن شالی با شعار "رئیس جمهور جدید می خواهیم" از مجلس اخراج شد و تا زمانی که شال را باز نکرد، اجازه بازگشت نیافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "عبدالرحمان هریدی" از نمایندگان حزب "التیار" مصر امروز در حالی وارد مجلس شد که بر سینه خود شالی بسته بود که بر روی آن شعار "رئیس جمهور جدید می خواهیم" مشاهده می شد. نمایندگان حزب عدالت و آزادی که شاخه ای از گروه اخوان المسلمین است، از او خواستند شالش را باز کند، اما او نپذیرفت.

حزب التیار پس از سرنگونی حسنی مبارک، توسط گروهی از جوانان جدا شده از گروه اخوان المسلمین تشکیل شد.

در این میان، احمد فهمی رئیس مجلس شورای مصر، دخالت کرد و گفت: کاری که این نماینده می کند، خلاف قانون اساسی و آیین نامه مجلس است.

اما علیرغم اعتراض رئیس مجلس، هریدی بر مخالفت خود پافشاری کرد. به همین سبب احمد فهمی رئیس مجلس دستور رای گیری برای اخراج هریدی از مجلس را صادر کرد و اکثریت اعضای مجلس، رای به اخراج او دادند. در این حال، هریدی شال را باز کرد، اما رئیس مجلس از او خواست از صحن مجلس خارج شود و بار دیگر بدون شال برگردد.

حزب آزادی و عدالت ، در کنار دیگر احزاب اسلام گرای هم پیمان با اخوان المسلمین، مجلس شورای مصر را در قبضه خود دارند و با داشتن اکثریت مجلس، قدرت اعتراض را از دیگران گرفته اند.

مصر، در آستانه 30 ژوئن موعد برگزاری تظاهرات سراسری به منظور درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری، هر روز شاهد تنش جدیدی است.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها