خنثی شدن توطئه بزرگ با سرکوب شیخ افراطی درلبنان

خنثی شدن توطئه بزرگ با سرکوب شیخ افراطی درلبنان
سه شنبه 4 تير 1392 - 21:38

پژوهشگر و تحلیل گر سیاسی لبنانی، برخی از گروه های این کشور را مسئول زمینه سازی سیاسی و فراهم کردن فضای لازم برای فعالیت گروه احمد الاسیر سلفی تندرو لبنانی دانست.

 "حسین رمال" روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه العالم به درگیری نیروهای امنیتی لبنانی با گروه سلفی افراطی احمد الاسیر اشاره کرد و گفت: این درگیری بیش از آن که با محوریت درگیری با این گروه باشد، طرحی بزرگ برای ضربه زدن به ارتش و نهادهای نظامی لبنان بود.
وی با هشدار درباره تبدیل لبنان به میدانگاه هرج و مرج و الحاق این کشور به بحران سوریه افزود: هدف نهایی از بحران کنونی، محاصره مقاومت و محاصره جهان عرب و جهان اسلام و شدت بخشیدن به فتنه های مذهبی و طایفه ای در منطقه است.
رمال تاکید کرد که ارتش لبنان، از ابتدا قصد حمله به گروه سلفی و مسلح الاسیر را نداشت، اما وقتی وارد عمل شد که اطلاعاتی را درباره وجود توطئه ای بزرگ برای ضربه زدن به لبنان به دست آورد .. این توطئه از صیدا آغاز شده و پس از جدایی  منطقه جنوب از بیروت سرانجام به انفجار اوضاع کل لبنان منجر می شد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح خطرناک آنی نبود و برای بلندمدت تهیه شده بود.
این تحلیلگر سیاسی لبنانی با تاکید بر این که وقایع صیدا در کنفرانس دوحه درباره سوریه امری مطلوب شمرده می شد، خاطر نشان کرد: آن چه در لبنان می گذرد، فقط ساخته و پرداخته نشست دوحه نیست، بلکه توسط سازمان های اطلاعاتی مختلفی تدارک دیده شده است که سازمان های اطلاعاتی منطقه به ویژه سازمان های اطلاعاتی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در آن همکاری دارند.
رمال تصریح کرد: سازمان های بومی و داخلی لبنانی نیز به منظور ضربه زدن به محور مقاومت و ایستادگی در منطقه با آنان همدست شدند تا بتوانند طرحی صهیونیستی – عربی و سلطه جویانه را بر منطقه حاکم کنند.
این تحلیلگر لبنانی با قدردانی از عملکرد ارتش این کشور در درگیری های صیدا تاکید کرد: ارتش توانست، جلوی فتنه را در صیدا بگیرد و با این کار به کشور مصونیت جدید بخشید.
"حسین رمال" خاطر نشان کرد: یکی از گروه های سیاسی لبنانی از سرکوب گروه سلفی افراطی احمد الاسیر به شدت ناخرسند است زیرا همین گروه بود که به صورت علنی، پوشش سیاسی لازم را برای فعالیت سلفی های افراطی فراهم کرد و به حمایت از آن پرداخت و اکنون پس از نابود شدن این گروه، همه چشم های فتنه گران به این گروه سیاسی دوخته شده است.


11:43          06/25/  ـ 26
 

پربیننده ترین خبرها