سیاستمدار آمریکایی: امیر جدید قطر هماهنگ است

سیاستمدار آمریکایی: امیر جدید قطر  هماهنگ است
چهارشنبه 5 تير 1392 - 14:46

العالم، واشنگتن - مشاور پیشین سیاست خارجی سنای آمریکا با اشاره به هماهنگی امیر جدید قطر با سیاستهای کاخ سفید گفت: امیر پیشین قطر درباره سوریه کاملا با مقامات آمریکایی همکاری داشته، و هیچ دلیلی برای مداخله آمریکا در امور داخلی قطر وجود ندارد.

" جیمز جاتراس" روز چهارشنبه در گفتگو با شبکه العالم، انتشار اخباری درباره کمک 3 میلیارد دلاری قطر به مخالفان سوری را نشانه هماهنگی سیاست های قطر با آمریکا در دوران حمد امیر پیشین قطر دانست و گفت: سیاست های قطر با آمریکا در یک راستا قرار دارد و آمریکا به هیچ تلاشی برای تغییر سیاست های قطر در دوران تمیم نیاز ندارد.

مشاور پیشین سیاست خارجی سنای آمریکا، افزود: همسو بودن سیاست های آمریکا و قطر نشان می دهد که آمریکا به سرنگونی دولت قطرهیچ تمایلی نداشته است؛ و علاوه بر آن تمیم نیز همانند پدرش با آمریکا هماهنگ است، اما نمی توان گفت سیاست های قطر چه در دوران حمد و چه در دوران شیخ تمیم کاملا بر سیاست های دولت آمریکا منطبق است.

جاتراس با این حال ادامه حمایت از مخالفان مسلح تکفیری در سوریه را اشتباه مشترک قطر و آمریکا دانست و گفت: پیروزی ارتش سوریه مخالفان را در موقعیت دشواری قرار داده است.

جاتراس تأکید کرد: سیاستهای قطربسیار محتاطانه است؛ دوحه همواره می خواهد با شورای امنیت تفاهم داشته و از واشنگتن نیز دور نباشد و در عین حال از موضع روسیه و چین دور نماند و همیشه در چارچوب توافقات بین المللی باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها