چگونه می توان خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش داد؟

چگونه می توان خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش داد؟
شنبه 8 تير 1392 - 13:23

تحقیقات نشان می دهد افرادی که به تاثیر فشارهای روحی و روانی بر سلامت خود اعتقاد دارند، بیش از دیگران در معرض حمله قلبی قرار می گیرند.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، محققان انگلیسی می گویند برخی افراد معتقدند استرس و فشارهای روانی سلامت آنها را تا حد زیادی در معرض خطر قرار می دهد، به همین سبب اینگونه افراد در مقایسه با کسانی که چنین اعتقادی ندارند دو برابر بیشتر با خطر حمله قلبی مواجه می شوند.
در زمینه تاثیر نامطلوب استرس بر سلامت انسان پیشتر تحقیقاتی به عمل آمده است اما این نخستین بار است که تحقیقات نشان می دهد باور افراد به تاثیر استرس بر سلامتشان می تواند موجب بروز بیماری قلبی در آنها شود.
دکتر "هرمان نابی" و همکارانش از کشورهای فرانسه، فنلاند و انگلیس بیش از هفت هزار مرد و زن معتقد به تاثیر استرس بر سلامتشان را به مدت 18 سال از سال 1991 مورد بررسی قرار دادند، آنها متوجه شدند طی این مدت 352 نفر از این افراد مبتلا به حمله قلبی شده و یا بر اثر حمله قلبی فوت کرده اند.

این محققان همچنین دریافتند افراد به عوامل استرس زا واکنش های متفاوتی نشان می دهند، و توانایی آنها برای مقابله با استرس به فعالیت های اجتماعی و یا تجربه های قبلی آنها از استرس بستگی دارد.
مدیکال نیوز تودی تأکید کرد، محققان فعالیت بدنی را از راه های موثر برای درمان استرس می دانند و معتقدند تنها برای بیمارانی باید دارو تجویز شود که میزان استرس در آنها بسیار شدید است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها