نشست مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری آغاز شد

نشست مشترک اتحادیه اروپا و شورای همکاری آغاز شد
يکشنبه 9 تير 1392 - 13:30

بیست و سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا به ریاست "خالد بن احمد آل خلیفه" وزیر امور خارجه بحرین و با حضور "کاترین اشتون" مسؤول سیاست خارجی این اتحادیه امروز (یکشنبه) در منامه آغاز شد .

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این نشست در حالی برگزار می شود که کشورهای عضو شورای همکاری 10 ژوئن امسال طرحی را برای محدود کردن اعضا و طرفداران حزب الله لبنان تصویب کردند که براساس آن اعضای شورای همکاری به تلاش خود برای جلوگیری از اقامت اعضا و طرفداران حزب الله در خاک خود، و بستن هر گونه قرارداد مالی و تجاری با آنها ادامه می دهند.
منبعی در شورای همکاری خلیج فارس در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت : شورای همکاری خلیج فارس شناسایی و مقابله با گروه های وابسته به حزب الله لبنان را سرعت بخشیده است.
در همین راستا کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس عملاً مانع اقامت برخی اتباع لبنانی در خاک خود شده اند و از آنها خواسته شده که املاک خود را فروخته و کشور محل اقامت را ترک کنند؛ طبق اعلام منابع خبری لبنانی اتباع لبنانی اخراج شده از برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس از مسؤولان لبنانی خواسته اند که میانجیگری کنند و مانع اعمال محدودیت ها علیه اتباع لبنانی شوند.
"عبدالستار عیسی" سفیر لبنان در ریاض در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت : لبنان روابط خوبی با دیگر کشورهای عربی خصوصاً عربستان دارد، و در هیچ شرایطی این روابط خدشه دار نخواهد شد .
وی افزود : سفارت لبنان در ریاض هیچ اطلاعی درباره هیچ نوع فعالیت حزب الله در عربستان ندارد.
خبرها حاکی است که معاونان وزرای خارجه اعضای شورای همکاری خلیج فارس قصد دارند در نشست روز 4 جولای امسال محدودیتهای بیشتری را علیه شهروندان لبنانی اعمال کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها