واکنش شخصیتهای تونسی به اقدام ماهواره های اروپایی ضد ایران

واکنش شخصیتهای تونسی به اقدام ماهواره های اروپایی ضد ایران
چهارشنبه 12 تير 1392 - 13:39

تونس (العالم) شخصیت های پارلمانی و سیاسی تونسی، حذف شبکه العالم و سایر شبکه های ایرانی از ماهواره های "آتلانتیک"، "گالاکسی" و "هاتبرد" توسط شرکت های "اینتل ست" و "یوتل ست" را محکوم و اعلام کردند که اینگونه اقدامات به هدف ساکت کردن صدای مخالفان امریکا و صهیونیسم است.

"منجی الرحوی" عضو شورای مؤسسان تونس روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: هدف از قطع شبکه های ایرانی، جلوگیری از انتشار پیام اصلی ترین رسانه های مخالف سیاست های امریکا و صهیونیسم است.
"محمد ابراهیم" دبیرکل جنبش خلق تونس نیز با محکوم کردن قطع شبکه های ایرانی به العالم گفت: ما به شدت این اقدام را محکوم می کنیم و بر این باوریم که دوره این سیاست ها به سرآمده و دیگر فایده ای ندارند و هر کس در پی ایجاد مانعی بر سر راه دستیابی مردم به حقیقت باشد با شکست مواجه خواهد شد.
یادآور می شود دو روز پیش، ماهواره های "آتلانتیک"، "گالاکسی" و "هاتبرد" پخش شبکه های ایرانی از جمله شبکه العالم را متوقف کردند.
مسؤولان شرکت مرتبط با ارائه خدمات به ماهواره "اینتل ست" که دفتر آن در لوگزامبورک است، با ارسال نامه ای خطاب به دفتر نمایندگی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدعی شدند که تحریم های امریکا علیه کشورمان عامل اصلی توقف پخش شبکه های ایرانی از این ماهواره ها است.
از ابتدای سال 2012 تاکنون، شبکه های ایرانی به شدت از سوی کشورها و شرکت های اروپایی اداره کننده ماهواره ها تحت فشار قرار گرفته اند. به طوری که از پخش آنها در بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، آلمان، فرانسه و اسپانیا جلوگیری می شود.
فعالان رسانه، تحت فشار قرار گرفتن رسانه های ایرانی را به منزله نقض آزادی بیان از سوی کشورهایی می دانند که مدعی دفاع از آزادی بیان و اندیشه هستند.
MKH-3-07:51

پربیننده ترین خبرها