اخوان المسلمین اردن "کودتا" بر ضد مرسی را محکوم کرد

اخوان المسلمین اردن
پنج‌شنبه 13 تير 1392 - 23:06

اخوان المسلمین اردن، اقدام ارتش مصر در عزل رئیس جمهوری این کشور را " کودتای نظامی " توصیف؛ و تاکید کرد که این اقدام علیه رئیس جمهوری مشروع که با انتخاب مردم مصر روی کار آمده، محکوم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، جماعت اخوان المسلمین اردن در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی این گروه منتشر شد، " کودتای نظامی " را که به عزل محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر منجر شد ، محکوم و تاکید کرد که این پایان راه نیست.

این تشکل سیاسی اردن در بیانیه خود، اقدام ارتش درکودتا علیه "تنها رئیس جمهوری منتخب مردم مصر" را محکوم و تاکید کرد: ده ها میلیون نفر از مردم مصر با برگزاری تجمع های گسترده، حمایت خود را از رئیس جمهوری مصر اعلام کردند.

اخوان المسلمین اردن تاکید کرد که "این پایان راه نیست، زیرا کسانی که طرفدار حق بودند و با سخنان و موضع گیری های خود از آن دفاع کردند، قادر به رشد و تغییر هستند چرا که درگیری در مصر اکنون میان خواسته های مردم برای اجرای اصلاحات و تغییر و برکناری رژیم های فاسد و مخالفت با حرکت آن ها به سمت استبداد و شکست است".

این تشکل اردنی همچنین اعلام کرد: همه اقداماتی که در پی کودتای نظامی علیه محمد مرسی صورت گیرد، باطل بوده و با معیارهای دموکراسی مورد ادعای غرب و نیز با خواسته و اراده مردم مصر مغایرت دارد.

این گروه از کشورهای آزاده جهان خواست که اقدام ارتش مصر را به رسمیت نشناسند و به سوی مشروعیتی که با رای مردم در انتخابات آزاد و شفاف روی کار آمده بود، بازگردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها