زيرنظر گرفتن تروریستهای اروپايي در بازگشت از سوريه

زيرنظر گرفتن تروریستهای اروپايي در بازگشت از سوريه
شنبه 15 تير 1392 - 11:40

لندن (العالم)ـ عضو حزب محافظه كار انگليس با اشاره به زیر نظر گرفتن تروریستها در اروپا پس از بازگشت از سوریه تأكيد كرد كه "القاعده" خطر بزرگي براي كشورهاي غربي و به ويژه كشورهاي اروپايي است.

"وفيق مصطفي" روز شنبه در گفت وگو با شبكه العالم تصریح کرد: القاعده و گروههاي وابسته به این سازمان تروریستی مانند جبهه النصره" كه از خشونت به عنوان ابزاري براي تحقق اهدافشان استفاده مي كنند، خطري براي كشورهاي غربي و جهان به شمار مي آيند.
وفیق مصطفي اعزام افراد مسلح از سوي دولت انگليس به سوريه را محکوم کرد و افزود: لندن در حالي دست به چنین اقداماتی می زند که انگليس و ساير كشورهاي اروپايي، اتباع خودشان را پس از بازگشت از جنگ در سوریه ، تحت نظر مي گيرند. زيرا ممكن است اين افراد مشكلاتي مشابه اقدام تروريستي 11 سپتامبر به وجود بياورند.
اين فعال سياسي انگليسي با اشاره به ضرورت حل سياسي بحران سوريه گفت: كشورهاي اروپايي و امريكا درك مشتركي درباره ايجاد راه حلي براي اين بحران دارند.
وفيق مصطفي با تأكيد بر اينكه دولت انگليس از تروريست هايي مانند القاعده در كشورهاي ديگر بهره برداري نمي كند، خاطرنشان كرد: از جنگ در افغانستان به اين تجربه دست يافتيم كه مسلح كردن گروههاي مسلح در سوريه، سلاح دو لبه اي است. زيرا افراد مسلحي كه در افغانستان عليه دولت وقت مي جنگيدند بعدها باعث مشكلاتي براي كشورهاي غربي شدند. از اين رو اروپايي ها از گذشته درس گرفته اند و در صورت بازگشت اين افراد مسلح به كشورهايشان، آنها را زير نظر خواهند گرفت.
وی در ادامه به وضعيت پيچيده مصر اشاره كرد و افزود: گروه اخوان المسلمين باعث به وجود آمدن مشكلات بزرگي در مصر و جهان عرب شده است. با اين وجود مصر نيازمند يك نظام مدني و روند سياسي ليبرال است.
وفیق مصطفی با بیان این که هنوز زمان چنداني از بركناري محمد مرسي رئيس جمهور مصر نگذشته است، گفت: بايد منتظر بمانيم و ببينيم آینده كشور كه اسلامگراها و ليبرال ها بر سر قدرت رقابت دارند به کجا ختم خواهد شد.
tt-5-19:06

پربیننده ترین خبرها