اخوان المسلمین با دولت موقت همکاری نمی کند

اخوان المسلمین با دولت موقت همکاری نمی کند
شنبه 15 تير 1392 - 13:19

لندن (العالم) ـ یکی از رهبران گروه اخوان المسلمین با بیان اینکه این گروه با دولت موقت همکاری نمی کند گفت: تظاهرات مردمی منجر به برکناری محمد مرسی نشد، بلکه فرماندهان ارتش وی را برکنار کردند.

"محمود الابیاری" روز شنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: همزمان با برگزاری تظاهرات مخالفان مرسی ، طرفداران وی نیز با جمعیتی بیشتر تجمع کردند که این تجمع همچنان ادامه دارد.
وی تاکید کرد: گروه اخوان المسلمین "کودتا" علیه دموکراسی، قانون اساسی و نتایج انتخابات آزاد ریاست جمهوری سال 2012 را به رسمیت نمی شناسد.
عضو ارشد اخوان المسلمین اظهار داشت: اخوان المسلمین با "حکومت کودتا" همکاری نمی کند و روشهای مسالمت آمیز و قانونی را برای مقابله با کودتای آشکار ضد رژیم قانونی مصر، پیش می گیرد.
الابیاری افزود: سابقه عملکرد سیاسی گروه اخوان هرگونه اتهامات مبنی بر انجام اقدامات خشونت آمیز از سوی این گروه را رد می کند و مخالفت اخوان با برکنار مرسی و پایبندی به اعتراض مسالمت آمیز  حقی دموکراتیک و اصیل است.
وی با تکذیب مواضع سران مخالف مبنی بر اینکه حوادث کنونی (برکناری مرسی) تنها راهکار جلوگیری از بروز جنگ داخلی میان مردم مصر و تصمیم ارتش همان خواست مردم بوده، خاطرنشان کرد: ملت مصر در انتخابات سالم  و آزاد سال 2012  خواست خود را نشان داد و همه گروههای مردمی مصر اعم از طرفداران مرسی ، مخالفان کنونی ، گروههای چپ ،  راست و اسلام گراو لیبرالها در آن مشارکت کردند و رئیس جمهور منتخب را برگزیدند، سپس قانون اساسی تصویب شد وهمه مردم نقاط مثبت و منفی آن را متذکر شدند اما همه در رفراندم شرکت کردند و قانون اساسی با مشارکت اکثریت مردم یعنی تقریبا دو سوم به رفراندم گذاشته شد.
وی افزود: چگونه می توان علیه قانون اساسی که خواست مردم بوده و رئیس جمهوری که با انتخابات آزاد تعیین شده کودتا کرد در حالی که باید به حکم صندوق انتخابات گردن نهاد.
الابیاری تأکید کرد: ارتش با سرقت نقشه راهی که محمد مرسی رئیس جمهوری منتخب برای حل مشکلات مصر در سخنرانی اخیر خود پیش از کودتا اعلام کرده بود، این نقشه را به نام خود اعلام کرد.
وی تصریح کرد: در کدام کشور دموکراتیک، نظام سیاسی فقط به دلیل مخالفت بخشی از مردم با سیاستهای دولت منتخب و برای عمل به خواست مخالفان کنار گذاشته می شود؟
Ma.20:41.5

پربیننده ترین خبرها