عربستان به تروریستها در سوریه سلاح پیشرفته می دهد

عربستان به تروریستها در سوریه سلاح پیشرفته می دهد
دوشنبه 17 تير 1392 - 11:37

رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه در خارج از این کشور، از ارسال سلاح های پیشرفته از سوی عربستان به گروههای مسلح خبر داد و پیش بینی کرد این سلاح ها وضعیت نظامی "ضعیف" آنها را تغییر دهد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "احمد عاصی الجربا" رئیس جدید ائتلاف ملی مخالفان که روابط نزدیکی با عربستان سعودی دارد، دیروز در استانبول اعلام کرد عربستان به زودی سلاح های پیشرفته در اختیار گروههای مسلح قرار می دهد.
الجربا خاطرنشان کرد در صورتی که موضع مخالفان از نظر نظامی بهبود نیابد، در کنفرانس ژنو2 شرکت نخواهند کرد.
جربا افزود: شرکت در کنفرانس ژنو در وضعیت کنونی غیر ممکن است و در صورتی که مجبور باشیم در این کنفرانس شرکت کنیم باید از نظر میدانی در موضع قدرت باشیم. این در حالی است که در حال حاضر، چنین وضعیتی نداریم.
وی درباره تلاش شورای مخالفان برای دست یابی به سلاح های پیشرفته گفت: ما در این راستا تلاش می کنیم و بر این باوریم که وضعیت کنونی ما بهتر از گذشته است و این سلاح ها به زودی به سوریه خواهند رسید.
جربا از مهم ترین اولویت های کاری خود به عنوان رئیس ائتلاف مخالفان سوریه را تلاش برای تأمین حمایت های تسلیحاتی دانست و خاطرنشان کرد: ما تلاش می کنیم تا سلاح های پیشرفته و با برد متوسط را برای "ارتش آزاد" و کنترل مناطق تحت سلطه تأمین نماییم.
جربا به دولت سوریه پیشنهاد کرد جنگ در حمص در ماه مبارک رمضان متوقف و میان طرفین آتش بس برقرار باشد.
یادآور می شود اخوان المسلمین سوریه از امریکا و اروپا درخواست کرده بودند به وعده هایشان در زمینه ارسال کمک های تسلیحاتی به افراد مسلح سوریه پس از انتخاب رئیس جدید برای شورای مخالفان عمل نمایند و در همین راستا امریکا از آمادگی خود برای ارسال سلاح به مخالفان سوریه خبر داده است.

 

پربیننده ترین خبرها