اخبار ضد و نقیض درباره حادثه خونین قاهره

اخبار ضد و نقیض درباره حادثه خونین قاهره
سه شنبه 18 تير 1392 - 13:18

قاهره (العالم) – اخوان المسملین مصر اعلام کرد که 53 نفر از هوادارانش به ضرب گلوله ارتش در مقابل مقر گارد ریاست جمهوری این کشور کشته شدند. این جنبش شمار هواداران زخمی خود را نیز بیش از هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این در حالی است که برخی منابع بیمارستانی مصر شمار کشته ها را 51 نفر و زخمی ها را بیش از 400 تن اعلام کردند.
در این میان نیروهای مسلح مصر اعلام کردند که در حمله مسلحانه به مقر گارد ریاست جمهوری ده ها نفر از مهاجمان کشته و صدها تن از آن ها زخمی شدند.
نیروهای مسلح همچنین از مرگ یک افسر گارد ریاست جمهوری و زخمی شدن 40 سرباز خبر دادند.
هواداران محمد مرسی درباره این حادثه کنفرانس خبری "فوری" برگزار کردند تا دفاع نظامیان ارتش مصر از خود را محکوم کرده و حمله به گارد ریاست جمهوری مصر را توجیه کنند!
شلیک گلوله های جنگی و گلوله های سلاح کمری و نیز گازهای اشک آور مواردی بود  که هواداران رئیس جمهور عزل شده به نیروهای مسلح مصر نسبت دادند و آن ها را به قتل تحصن کنندگان متهم کردند.
تحصن کنندگان میدان رابعة العدویة نیز "در واکنش به احتمال حمله نیروهای مسلح" اعلام حالت آماده باش کامل کردند.
یکی از تحصن کنندگان به خبرنگار العالم گفت: پس از حوادث امروز صبح و حمله گارد ریاست جمهوری به نماز گزاران دیگر هیچ چیز از السیسی [ وزیر دفاع و فرمانده ارتش] بعید نیست.

این اخبار در حالی منتشر می شود که ارتش مصر با انتشار یک ویدئو نشان داد که این طرفداران اخوان المسلمین بوده اند که با سلاح گرم و سرد و همچنین استفاده از بمب های دست ساز قصد داشته اند به مقر گارد ریاست جمهوری حمله کنند که ماموران این مرکز مهم نظامی تنها از خود دفاع کردند.
MKH-8-23:32

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها