"با رفتن اسد، فاجعه شیمیایی پدید می آید"

چهارشنبه 19 تير 1392 - 23:12

قانونگذاران انگلیسی می گویند: سقوط احتمالی نظام بشار اسد و دستیابی تندروها به آنچه "زرادخانه بزرگ سلاح شیمیایی سوریه" نامیده شده، پیامدهای هولناکی دارد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، کمیسیون اطلاعات و امنیت پارلمان انگلیس در گزارشی اعلام کرد که دستگاه های امنیتی انگلیس شک ندارند که سوریه ذخایر هولناکی از سلاح هایی چون گاز خردل، سارین، ریسین و خطرناک ترین گاز اعصاب (وی. ایکس)، دارد.

این درحالی است که دولت سوریه بارها به طور رسمی داشتن ذخایر سلاح شیمیایی را رد کرده و اسناد استفاده گروه های مسلح و تروریستی از سلاح شیمیایی در سوریه به تازگی از سوی روسیه به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل ارایه شده است.

گزارش ها حاکی است که گروه های مسلح و تروریست توسط ترکیه و کشورهای عربی مخالف نظام سوریه به سلاح های شیمیایی مجهز شده اند.

در این گزارش بدون اشاره به دخالت کشورهای مخالف سوریه در تسلیح تروریست ها به سلاح های شیمیایی خاطرنشان شده است: دست یابی گروه های تروریستی در سوریه و دیگر نقاط منطقه به سلاح های شیمیایی سوریه می تواند عواقب وخیمی داشته باشد.

این گزارش می افزاید: مسئولان دستگاه های اطلاعاتی انگلیس عقیده دارند گروه های مرتبط با القاعده و تندروها که در بحران سوریه تجربه لازم را کسب کرده اند، بزرگ ترین تهدید برای غرب محسوب می شوند.
همچنین تاکید شده است که شمار زیادی از تندروها از نقاط مختلف دنیا از جمله انگلیس و اروپا وارد سوریه شده اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها