ابراز نگرانی مرکز حقوق بشر بحرین از ادامه سرکوب

ابراز نگرانی مرکز حقوق بشر بحرین از ادامه سرکوب
پنج‌شنبه 20 تير 1392 - 11:15

العالم - مركز حقوق بشر بحرین از ادامه برخوردهای امنیتی رژیم آل خلیفه با فعالان حقوقی این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دولت بحرین بسیاری از فعالان حقوق بشر را با هدف توقف اطلاع رسانی های آن ها درباره موارد نقض حقوق بشر ضد تظاهرکنندگان مسالمت جو و شهروندان، هدف برخوردهای امنیتی قرار داده است.

نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، زینب الخواجه و ناجی فتیل از جمله فعالان حقوق بشر در بحرین اند که به زندان محکوم شده اند.

این مرکز در بیانیه خود همچنین خواستار اعمال فشار آمریکا، انگلیس، سازمان ملل و همه متحدان رژیم آل خلیفه و نهادهای بین المللی دیگر برای لغو اتهام های منتسب به فعالان حقوق بشر ، توقف برگزاری دادگاه های صوری و آزادی همه زندانیان آزادی بیان  و فعالان بر رژیم آل خلیفه اعمال فشار کنند.

مرکز حقوق بشر بحرین همچنین درباره وضعیت پرونده یوسف المحافظه، مسئول واحد نظارت و پیگیری این مرکز ، اعلام کرد: یوسف المحافظه در 11 مارس 2013 حکم برائت گرفته بود اما دادستانی کل خواستار تجدید نظر در این حکم شده است.

از سوی دیگر گفته می شود دادگاه افسر زن متهم به ضرب و شتم آیات القرمزی، شاعر بحرینی، در زمان بازداشت وی ، نیز به 3 اکتبر آتی موکول شده است.

یادآور می شود که دادگاه جنایی بحرین روز گذشته درباره 3 متهم از منطقه کرزکان تشکیل جلسه داده بود. دادگاه جنایی 4 اتهام را به متهمان  نسبت داد: قتل آگاهانه و تعمدی، نگهداری اسلحه و مهمات دست ساز، برخورد خشن با کارکنان عادی دولت و تجمع و آشوب.

منار مکی وکیل زن بحرینی در این باره گفت: اتهام های این 3 متهم ذیل عنوان "تروریسم" قرار داده شده و  قرار است ادامه دادگاه 17 جولای جاری برگزار شود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها